"Алианс за младежта" обединява 30 компании представители на българския бизнес в борбата с младежката безработица

Алианс за младежта обединява 30 компании представители на българския бизнес в борбата с младежката безработица

"Алианс за младежта" обединява 30 компании представители на българския бизнес в борбата с младежката безработица

Движението е част от инициативата на Нестле за насърчаване на младежката заетост, в рамките на която 134 млади българи на възраст под 30 години са се възползвали от възможностите за работа и стаж в компанията през 2014 г.

30 български и международни компании обединяват усилията си в борбата с младежката безработица в рамките на движението „Алианс за младежта“. Това обяви днес изпълнителният директор на Нестле България Хуан Карлос Пералехо по време на пресконференция за представяне на българското участие в инициативата. На събитието присъстваха и изпълнителният директор на Агенция по заетостта Асен Ангелов, изпълнителният директор на Българска агенция за инвестициите Светослав Младенов, младият евродепутат в Европейския парламент Ева Паунова, представители на компаниите, членове на Алианса в България и млади хора на възраст под 30 години.

„Като социално отговорна компания и лидер в балансираното хранене и активен начин на живот, ние чувстваме, че е наше морално задължение да подпомагаме развитието на младите хора. Вярваме, че като представители на бизнеса е важно да помагаме на младите хора в България и да им дадем шанс за развитие и реализация непосредствено след завършване на тяхното образование. Щастливи сме да видим, че и нашите партньори се присъединяват към нас и вярваме, че много скоро ще можем да видим резултатите от съвместните ни усилия“, коментира Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на Нестле България.

"Нестле е един от най-големите съмишленици на Агенция по заетостта за намиране на работа на младите“, заяви изпълнителният директор на Агенция по заетостта Асен Ангелов. „Ние ще се опитаме да предоставим решение за справяне с проблема с младежката безработица. Точно заради това тази инициатива е важна и значима, защото дава реално разрешение на проблема, в което бизнесът предоставя възможност на младите да започнат или продължат своето професионално развитие", допълни той.

 “Европа има нужда от бизнеса и младите хора, за да се пребори с младежката безработица. „“Алианс за младежта“ е чудесен пример за това как политически решения и европейски инициативи намират отражение в частния сектор, постигайки конкретни резултати“, коментира младият евродепутат Ева Паунова и изтъкна важността на образованието като първа и най-важна стъпка към успешното професионално развитие на младите.

За да спомогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, Нестле пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016 г. Като активен участник в инициативата, Нестле България пое ангажимент да наеме 330 млади хора в рамките на същия период, които ще имат възможност да работят на различни нива и в различни отдели на компанията - от производство и администрация, до продажби, маркетинг, финанси, технологии, изследване и развитие. Само за първите осем месеца от инициативата 134 младежи са намерили своето място в компанията и са вече част от Нестле България.

Вторият етап на инициативата “Алианс за младежта”, е първото паневропейско бизнес движение, което се ангажира да подобри възможностите за младите хора в един предизвикателен трудов пазар. Официалният старт на инициативата бе даден на 18 септември във Веве, Швейцария, когато Нестле, заедно с 200 компании обявиха ангажимента си за създаване на над 100 000 работни места за младите хора в цяла Европа. Като активен участник в инициативата, Нестле България представи първите членове на Алианса в България, сред които компаниите: Adecco, Андреа, A-Team, Vivacom, Chep, Дедракс, Дунавпак Родина, Good Mills Bulgaria, Moto Pfohe, Маус Принт, Nielsen, Publicis и Юри Гагарин АД.

Компаниите се ангажират да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора професионален опит и стаж, като по този начин им помогнат да се реализират на пазара на труда. В допълнение, те ще насърчат своите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки как да изготвят автобиографии и какво е важно при явяване на интервю за работа.

Според неотдавнашно проучване, 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса. Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора. В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.

В контекста на трудната икономическа обстановка, в която не се наблюдава почти никакъв ръст, Алианс за младежта се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа. Инициативата се осъществява с медийната подкрепа на Manager News, където ще се публикуват всички новости около „Алианс за младежта“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ