6 сигнала за скрити проблеми с колегите

6 сигнала за скрити проблеми с колегите

6 сигнала за скрити проблеми с колегите

Как да разберете навреме, че в отношенията ви с колегите или шефовете се трупа напрежение? Да, има признаци, които могат да ви намекнат, че се заражда буря, но пък, дали не прекалявате с мнителността и подозренията? Вместо да нервничите и да се паникьосвате, да тънете в догадки какво се случва и случва ли се изобщо, вземете решителни мерки и разгадайте тревожните сигнали, за да се справите със ситуацията, преди наистина да се е влошила.

Ето 6 сценария, които ще ви ориентират в развитието на събитията, заедно с полезни съвети как да действате във всеки един от случаите.

1. Научили сте, че колегите крият тайни от вас

Независимо за какъв тип укрита информация става въпрос, по-важният проблем е, че в компанията има тайни. Непрозрачната атмосфера подронва продуктивността. Отношенията не могат да се основават на доверие и да се развиват, ако са обвити в секретност. Въможно е да имате колеги, които се чувстват уязвими ако споделят информация, но на споделянето се градят довериет и емоционални връзки, а точно те мотивират и вдъхновяват екипната работа.

Съвет: Ако сте научили, че ви изолират информационно, няма смисъл да си губите времето и да преживявате цялата тази история като предателство. Помолете открито колегите си да ви разкажат всичко.

2. Установили сте, че ваш колега премълчава истината или направо откровено си лъже

Лъжата, рано или късно, отравя отношенията. И това може да се превърне в много сериозен проблем с течение на времето, да ви постави в ситуацията винаги и във всичко да се съмнявате. Това е тежък емоционален товар за вас, а и за околните, които ще усетят недоверчивостта ви и ще започнат да ви изолират.

Съвет: Ако откриете, че някой лъже, не позволявайте на тази зараза да се разпространява. Директно го попитайте защо го прави, колкото и грубо или нетактично да ви изглежда. Понякога са нужни разтърсващи оздравителни мерки, за да се изгради здрава основа на съвместната работа вбъдеще.

3. Колегите „дърпат чергата” към себе си и това ви вреди

Вероятно вече сте преживели поне веднъж горчивия опит, когато тези, с които сте работили, са действали само в своя полза – например, търсили са помощ от вас за даден проект, а в замяна дори и едно „благодаря” не сте получили. С времето, такива огорчения се превръщат в обида, екипността се разбива, проектите започват да се провалят.

Съвет: Ясно отстоявайте правото на взаимност при съвместна работа. Екипите са успешни само, когато са в състояние да преодоляват егоистичната динамика в отборната игра.

4. Осъзнавате, че не можете да бъдете себе си

„Лагерите” в работна среда са често явление. Нерядко, може да се озовете по средата, и едните, и другите да гледат на вас като на враг, човек, който се дистанцира от общото мнение. Какво означава това? Че сте загубили свободата открито да изразявате лично мнение и идеи. Никой не се чувства комфортно в такъв момент.

Съвет: Може би точно сега сте в такава ситуация? Не се страхувайте от развоя на събитията. Каквото и да става, трябва да продължите да влагате усилия, доказвайки, че сте ценни за организацията. Запазете спокойствие, но и не се отказвайте от своята прямота. Възможно е тя да бъде възнаградена в крайна сметка.

5. Общуването ви с колегите е предимно негативно

Ако забележите, че повечето ви разговори с колегите, писма и всякакви други комуникации са негативни, порицаващи, без конструктивни съвети и позитивни оценки, гответе се да стане по-лошо. Особено, ако продължите да позволявате на другите да поддържат този маниер на общуване с вас. Такъв тип комуникация е неефективна и само може да ви демотивира.

Съвет: Не се бавете! Или сложете картите на масата като обявите, че не ви е приятно да се общува по този начин с вас, или реагирайте на всичко изключително позитивно. В тези случаи принципът „Убий ги с добрината си” наистина работи.

6. Не се чувствате ценни

Повечето от нас градят самооценката с оглед на професионалните си постижения. По тази причина лесно е да почувстваш незначителен, когато работиш неуморно, но не получаваш признание.

Съвет: Не робувайте на скрупули, говорете с шефовете си за своите постижения и отбележете тактично, че награда или признание ще ви зарадват.

P.S. Признак на добро възпитание е да не занимаваш другите със себе си, но когато описаните тук сценарии биват пренебрегвани, в крайна сметка не само вие, а и компанията, в която работите, ще започне да страда.

По материали от Fastcompany.com

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ