До края на януари ще е факт туристическото райониране на страната

До края на януари ще е факт туристическото райониране на страната

До края на януари ще е факт туристическото райониране на страната

До края на януари ще е факт туристическото райониране на страната. Това разкри във Варна Николина Ангелкова, министър на туризма.

Предвидено е създаването на 9 туристически региона. Те ще бъдат достатъчно големи, за да бъдат ясно разпознаваеми на туристическата карта и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно.

„Районите ще носят наименованието на съответни географски обекти, като Пирин, Стара планина, Родопи и т.н. Целта на тези райони е да се подпомогне разработването и промотирането на регионалните продукти”, коментира Ангелкова.

В проекта се предлагат географски наименования на районите и са обособени центрове на съответните райони. За всеки туристически район са предложени основна и разширена специализация. В този смисъл, основната специализация е комбинация от два вида туризъм, които в съчетание определят уникалността на районите, разширената  специализация включва освен основните и до 4 допълващи вида туризъм.

Очакваните ползи от създаването на туристическите райони и на организациите за тяхното управление включват:

  • Запълване на „празнината” в маркетинга и управлението на дестинациите между местното ниво (община), което е твърде фрагментирано и националното ниво, което е твърде високо;
  • Обединение на ресурсите и съгласувани действия за развитие на комплексен, разнообразен и конкурентоспособен туристически продукт - чрез регионално взаимодействие и допълване като алтернатива на местния „егоизъм”, който почти винаги е съпътстван от невъзможност да се предложи достатъчно атрактивен и качествен продукт;
  • Регионализация на националния маркетинг - България да се рекламира не само като хомогенно цяло, а и като „букет” от туристически райони със свои специфични „физиономии” (характерни ресурси и възможности за различни видове туризъм). Така може да се отговори по-добре на очакванията, изискванията и интересите на различните пазарни сегменти;
  • По-ефективно достигане до потенциалните туристически пазари, особено далечните - чрез представяне на достатъчно големи по обхват райони, които са „видими” на картата и разпознаваеми не само за българите, но и за чужденците;
  • Възможности за подкрепа от държавата за туристическите райони - под формата на методическа и логистична помощ, насочване на част от средствата за национален маркетинг и реклама към регионалното ниво и др.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ