Облекчава се режима за издаване на визи за турски гражданин през зимния сезон

Облекчава се режима за издаване на визи за турски гражданин през зимния сезон

Облекчава се режима за издаване на визи за турски гражданин през зимния сезон

Издадени са указания на българските консулства в Турция да издават двукратни и многократни тримесечни визи за турски граждани, които искат да посетят българските курорти. Мярката за облекчаване на визовия режим за турски граждани е в сила за зимния сезон, съобщиха от министерството на туризма.

Целта е да се насърчат туристическите пътувания от Турция към България през зимния сезон. По предварителни данни от бранша се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%, като прогнозите сочат, че най-много туристи от съседните ни страни ще дойдат от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (ръст от 5%), от Република Македония и Румъния. Това съобщи министърът на туризма Христина  Ангелкова на поредна среща с туристическия бранш за обсъждане на предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България като туристическа дестинация през следващата година.

На срещата бяха представени основните дейности по реализирането на  тези намерения – водещите борси и изложения, в които България ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина, допълнителни активности, които ще бъдат организирани в рамките на съпътстващи събития – като българската  изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия.

От своя страна бизнесът поиска да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позволи ясна и адекватна рекламна стратегия на страната ни, каквато в момента липсва. Браншът поиска и прозрачност на разходваните средства за реклама на страната ни и отчет на ефективността на бъдещите дейности. Ангелкова покани представителите на бранша до средата на следващата седмицата да дадат конкретни предложения за допълнение на обсъжданите маркетингови активности, за да може след това проектът за национална реклама на България за 2015 г. да бъде представен на Национален съвет по туризъм.

Министър Ангелкова увери още представителите на туристическия сектор, че ще продължи да работи с тях в тясно сътрудничество, и предложи на бизнеса да излъчи представители, с които да се започне и активна работа по подготовка на предстоящите промени в нормативните документи, както и обсъждане на други теми, свързани с разрешаването на актуални въпроси в отрасъла.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ