Основната цел пред туризма – спасяване на лято 2015

Основната цел пред туризма – спасяване на лято 2015

Основната цел пред туризма – спасяване на лято 2015

„Констатирахме като тревожна тенденция очакванията за лято 2015 година, особено по отношение на спада на традиционните пазари Русия и Украйна, включително се наблюдава и лек спад от Великобритания и Германия. Тези данни показват, че целият отрасъл трябва да се фокусира много внимателно върху това да се предприемат бързи и спешни мерки, така че да се спаси предстоящото лято или най-малкото да се запазят миналогодишните нива”. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя обясни, че в дългосрочен план за 2016 година вече се работи на по-високи обороти. Като конкретен пример министър Ангелкова посочи започналите срещи с всички туроператори, които имат чартърни програми, така че те да бъдат максимално подпомогнати и да се засилят ранните записвания. Фокусът ще бъде насочен и към съседните на България държави, така че да може да се компенсира от части спадът от Русия и Украйна.

В периода януари - октомври 2014 г. има спад на руските туристи с 3,2% и с 8,2% от Украйна. Спадът от Великобритания и Германия пък е в рамките на 0,5%, което също е индикация, че трябва да се работи много в тази посока, включително и облекчаване на визовите процедури, подчерта тя.

„По този въпрос работим много добре с Министерството на външните работи, както и по отношение на уеднаквяване на консулските процедури и изнесените визови центрове, защото имаме констатации на база оплаквания от отделните градове в Русия, че се използват различни административни практики. Именно затова нашата цел е те да бъдат уеднаквени, за да може максимално да улесним издаването на туристически визи”, посочи Ангелкова, цитирана от „Фокус”.

Акцент в работата на министерството е засилване на рекламата на масовия туризъм, който в България е морският. Точно затова целенасочено на туристическите борси се рекламира имено този продукт, поясни Ангелкова и добави, че в момента се работи активно и върху изготвянето на националната програма за реклама на страната ни за 2016 година съвместно с бранша и общините, за да може да се изработи целева и фокусирана реклама.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ