С нова кампания ще привличаме още германски туристи

С нова кампания ще привличаме още германски туристи

С нова кампания ще привличаме още германски туристи

Страната ни започва мащабна кампания в Германия под надслов "България - открий и сподели" за привличане на повече туристи. Това разкри зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференцията на България, която се проведе в рамките на Международното туристическо изложение ITB Берлин. На събитието присъства и посланикът на страната ни в Германия Ради Найденов.

Комуникационната кампания включва реклама в медии – електронни и онлайн платформи, печатни, както и външна реклама.

„Разчитаме и на директните контакти – съвместни срещи с туроператори, тъй като за нас е изключително важно тяхното мнение и експертиза за българския туризъм. Връзката ни с немските медии и посещенията на журналисти в страната ни ще допринесат за опознаването на разнообразните й форми на туризъм - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен туризъм, морски и рекреативен туризъм”, каза Ботев.

Проектът на рекламната кампания ще бъде финансиран от ОП "Регионално развитие".

Зам.-министърът изнесе данни, според които туристическият сектор у нас е нараснал от 13,6% до 16,5% от БВП на страната, за по-малко от година. Бранимир Ботев даде за пример положителната прогноза на известните финансови анализатори от корпорация "”Стенли Морган", която показва, че до близките няколко години туризмът ще генерира 18% от БВП на България.

„У нас се наблюдава едно интересно съотношение - местното население е с численост 6,9 млн. души, а чуждестранните ни гости са близо 7,2 млн. Тази тенденция очертава към 2020 г. България да бъде посетена от 9,5 млн. чуждестранни туристи”, категоричен бе Бранимир Ботев.

Зам.-министърът обясни, че страната ни традиционно е позната на германския пазар като морска дестинация - страна на слънцето и топлото море. Министърът се обърна към германските туристически компании с думите, че би искал да ги запознае и с „потенциала, който имат други туристически продукти – минералните води, балнео- и СПА профилактиката, българските зимни ски курорти и богатото културно-историческо наследство”

По негови думи все повече продукти като уелнес и СПА, както и планинският туризъм, ще увеличават чуждестранните посещения.

Потенциалът на България в това отношение е изключително голям. Имаме 146 върха, разположени в 5 високи планини, които са над 2000 метра. С великолепни възможности за развитие на туризма са и  българските ски курорти. Според анализа на най-добрия експерт на зимни курорти Лорън Ванат България има възможност да увеличи около 4,5 пъти своите зимни туристи, достигайки 2,5 млн. на година.

„Не по-малък е потенциалът ни в концентрацията на термални минерални извори. България притежава 650 находища с минерални води и над 2 000 извора. Дневният излив на минерална вода в България е 423 млн. литра, което за сравнение е дневният дебит на Ниагарския водопад”, заяви зам.-министър Ботев.

По негови думи страната ни има 21 града и селища, които са създадени от римски императори върху минерални води, някои от тях са носели и техните имена – Сердика (император Траян), Хисар (император Диоклециан), Костенец (император Константин) и други.

„Този потенциал би могъл да бъде използван за бъдещото развитие на туризма в България”, категоричен бе Бранимир Ботев.

Като друг стимул за развитието на туризма в България зам.-министър Ботев посочи богатото ни културно-историческо наследство и в частност тракийската цивилизация. Страната ни има описани и архивирани над 43 хиляди исторически и археологически артефакта, което ни поставя на 3-то място в Европа след Италия и Гърция.

„Именно това провокира високия интерес към тракийското богатство”, каза още зам.-министър Ботев.

Той припомни, че нашето Министерство на културата е съорганизатор с "Лувъра" в Париж за изложбата на тракийското богатство от България, която трябва да се състои през пролетта и лятото на 2015 г. и ще заеме първия етаж на галерията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ