Годината в съвети от най-големите имена в бизнеса и предприемачеството

Годината в съвети от най-големите имена в бизнеса и предприемачеството

Годината в съвети от най-големите имена в бизнеса и предприемачеството

Държите ли здраво курса на управление? Посоката вярна ли е? Сверете часовника си със следващите конкретни съвети, подбрани от изказвания на известни предприемачи и бизнес-гурута, направени в последните 12 месеца. Може би ще ви помогнат да се ориентирате по-добре и да сведете до минимум грешките през тази година.

Не се кланяйте на стратегии

Джак Уелч, предприемач, бизнес-консултант, бивш шеф на General Electric

Както показа отминалата 2013 година, компаниите, които се придържат към ярко изразени дългосрочни стратегии, не се справят много добре с проблемите на изменчивия свят. Изненадите от оперативен характер стават все повече с всяка измина година, непредвидимите обстоятелства са с много по-голяма тежест на влияние от предварителните планове. Не се отказвайте от стратегиите, но и не ги превръщайте в кумир.

Отговаряйте лично за маркетинга

Ричард Брансън, предприемач

Щом се появи някой при мен с идеята да наемем поредния рекламен гений, веднага ми се иска да го уволня. Време е да признаем: маркетингът на потребителските пазари в днешно време е висша точка на компетентност. Следователно, за него трябва да отговаря прекият ръководител на бизнеса.

Комбинирайте ирония и патос

Даниел Пинк, писател, бизнес консултант

Потивопоставянето на ирония и искреност отново стана водещ, скрит тренд в маркетинга. Но ако преди можеше да се вземе на въоръжение едно нещо и това работеше, то сега е важно да се комбинира, да се прави микс, коктейл. Ироничен патос: помислете как би могло да изглежда това и пред вас ще се открие голямо бъдеще.

Не се доверявайте само на интуицията

Роджър Мартин, специалист по мениджмънт, бизнес-консултант

Правенето на интуитивен бизнес в наше време е мракобесие. Натрупана е огромна база от информация, бизнес школите вече са систематизирали знанията и правилата. Да не се възползваме от всичко това е все едно да раждаме в домашни условия без лекар. Нищо приемливо не може да роди предприемач, който днес разчита само на интуицията си.

Гответе се за беди

Естер Дайсън, собственик на фонд за рискови инвестиции

Когато започнеш да правиш проектобюджет, най-лесно е да си кажеш: не виждам никакви основания да се притеснявам, че следващата година ще бъде по-лоша от настоящата. Мъдрите хора постъпват другояче. Те са на принципа „Няма никакви основания да се смята, че следващата година изобщо ще настъпи.” Това е позицията, която те кара добре да се застраховаш срещу всички рискове.

Управляйте хора, а не персонал

Маршал Голдсмит, бизнес консултант

Хората може да се управляват различно.  И е време това да стане правило, а не просто предположение. Хората трябва да се управляват по различни начини – шаблонните методи отдавна не работят. Нито една HR-инструкция няма да доведе до резултат, ако просто разполагате персонала като фигури по шахматна дъска.

Работете без кредити

Cаид Амиди, предприемач, основател на Plug and Play International

Опитайте поне една година да работите без да разчитате на кредити. Ако се получи, опитайте и на следващата година. Бъдещето принадлежи на тези компании, които ще съумеят да се развиват без кредитна система.

Управляйте идеите

Cтив Бланк, рисков предприемач

Виждал съм много успешни стартъпи. Всички те са много различни, но имат обща, обединяваща черта: създателите им осъзнават, че тяхната идея не е уникална, но подходът им към тази неуникална идея е ключът към успеха. Самият процес на управление е по-важен от първоначалното хрумване.

Бъдете наивни

Евън Уилямс, предприемач, съосновател на Twitter

Най-голямата грешка е да упрекваме в наивност тези, които смятат своя проект за върхово постижение на пазара. Наивността в днешно време е основен двигател на бизнеса. Без нея никой нищо не би правил, тъй като отдавна всичко е измислено.

Учете се и да закривате бизнеси

Бен Хоровиц, рисков предприемач, съосновател на фонда Andreessen Horowitz

Да стартираш бизнес е важно умение, но отдавна е общодостъпно. Малко по-сложно е да се закрива бизнес. Тези, които не са склонни да се самозалъгват и знаят как с максимална изгода да прекратят неуспешен проект, ще се ценят повече на пазара от стартъпите-идеалисти.

Използвайте Big Data

Дон Тапскот, бизнес стратег, гуру по мениджмънт

Без Big Data днес не може да се развива нито един бизнес, независимо от размера му. Ако управлявате завод, трябва да се научите да анализирате данни за производителността на труда на стотиците служители и работници, които са ви подчинени. Ако сте собственик на малък ресторант, трябва да се научите да анализирате данни за това какви десерти предпочитат клиентите ви след като са яли риба и какви – след месо. Малкият размер на бизнеса не намалява ролята на Big Data, напротив, често дори я увеличава.

Не се предоверявайте на лайковете

Пол Греъм, рисков предприемач, шеф на Y Combinator

Вие можете изкусно да „разкрасите” вашия продукт в социалните мрежи и в отговор да получите възторжени отзиви. Но това е нож с две остриета – нищо не е по-измамно от реакциите на обществото в мрежата. Продавайте където искате – било в интернет, било в магазин – само не мислете, че лайковете ви гарантират продажби. Реално, те нищо не означават и могат да повлияят единствено на вашето настроение.

Гответе се за криза

Крис Андерсън, предприемач, шеф на D Robotics

Кризите са неизбежни и това е единственото нещо, което мога да твърдя със 100% увереност. Дори банките и националните икономики да издържат, вие ще се сблъскате с криза, защото преосмислянето на принципите на бизнеса винаги настъпва в навечерието на бизнес сътресенията. Приемете го и започнете да изграждате антикризисна програма още сега. През следващите години ще сте доволни, че не сте си загубили напразно времето с нея.

Новите качества на успеха

Клайтън Кристънсън, предприемач, професор в Харвард бизнес скуул

В следващите няколко години факторите на успеха кардинално ще се променят. Ако само преди пет години трябваше да бъдете достатъчно усърдни, гъвкави, смели и настойчиви за постигането на набелязаните цели, то сега тези качества минават на втори план. Напред излизат високата образованост, финансовата грамотност и устойчивостта на стрес. Новата вълна след кризата се нуждае не от универсални лидери, а от хора, които са в състояние на управленско ниво бързо да решават конкретни проблеми и да запушват пробойните.

Намерете си добър финансов директор, плащайте му много

Ерик Шмид, председател на Съвета на директорите на Google

По-добре да се лишите от трима мениджъри по управление на персонала, отколкото от един финансов директор. При нужда, хора ще намерите лесно, но неправилно прахосани пари, ще погубят бизнеса ви по-бързо, отколкото  можете да го изградите.

По материали от чуждия печат

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ