Затвори

За да наемете правилните хора!

Когато бизнесът ви се разраства, това означава, че се справяте добре. Лесно е да допуснете  в прилив на ентусиазъм и еуфория да наемете много хора, което да се окаже грешка, пише Маргарет Хеферман за Inc.com. По време на своята кариера тя е наела стотици хора и е уволнила няколко. Ето някои от най-важните прозрения, които казва, че е научила по трудния начин за верния избор при наемането на служители:

1. Напишете ясно описание на длъжността

Най-добрите описания на работни места не само очертават задълженията и отговорностите, но и необходимите умения. Те също така информират какъв е и моралния климат, в който оперира компанията.

2. Познавайте таланта, който вече имате

Сигурни ли сте, че не разполагате с вътрешен талант, който може да се възползва от отворената възможност? Вътрешно наетите хора са склонни да се справят по-добре, отколкото външни.

3. Подчертайте вашите ценности в процеса на наемане

Това е важно, за да намерите не само добри професионалисти, но и хора, които се вписват в компанията.

4. Използвайте професионални тестове за оценка за висши ръководители

Всеки HR специалист, с който авторката на статията е разговаряла твърди, че интервютата не работят, всички са толкова безнадеждно предубедени, че колкото и дълъг да е процесът на интервюто, резултатите са просто твърде субективни. Така че въведете професионално оценяване.

5. Изслушвайте всички мнения

Ако всеки харесва кандидата, значи нещо не е наред. Трябва ди има някой, който да е обърнал внимание какви са неговите слабости.

6. Ястребов поглед при преговорите за заплата

Как хората управляват парите ще ви покаже много за това как те ще се справят с партньорите и клиентите.

7. Започнете с пробен период

Не мислете, че се разгадали някого преди да сте го видели в работна среда.

8. Назначете наставници

Всеки нов служител трябва да има някой, на когото може да зададе своите въпроси. И, разбира се този наставник не трябва да бъде шефът.

9. Никога не продавайте вашата организация

Интервюирането трябва да бъде неограничено проучване, а не убеждаване. Не е нужно да продавате вашата компания, обратното е, тя е ценният актив, към който всеки трябва да се стреми.

още от Управление