Най-дразнещите митове за предприемачите

Най-дразнещите митове за предприемачите

Най-дразнещите митове за предприемачите

Сигурно помните популярното меме „Какво си мислят хората, че правя” (на снимката). В него се подчертаваха пропастите между собствената ни представа за себе си като професионалисти, представите на обществото за нашата работа (да не говорим за тази на майките ни) и реалността. Вариантите се ширеха от IT специалистите до кинорежисьорите, а предприемачите също не бяха подминати.

Оказва се, че около битието на основателя на бизнес витае не по-малко митология, отколкото около това на музиканта или художника. Какво мислят самите предприемачи за това разминаване в разбиранията? Кои митове за начинаещите бизнеси са най-дразнещи за техните лидери?

Въпросът е интересен и забавен, затова авторите на блога iDoneThis се постараха да обобщят най-популярните погрешни представи. Ето ги и тях.

Успехът = Финансиране

„Мнозина вярват, че когато един нов бизнес успее да намери финансиране, той вече е успешен. Това определено не е вярно. Събирането на пари е само път към целта. То дава на компанията единствено възможност да се самоизгради. И точка.” Това е мнението на Айуи Онг, основател и главен изпълнителен директор на успешната кулинарна компания Love With Food. 

Трябва да работите по 80 часа седмично

Забравете клишето за заспалите по бюрата си млади предприемачи, казва Мариано Суарес Батън, основател на креативната компания Mural.ly. „Това може и да е така, когато сте на 20 и нямате опит, но всъщност, ако работите толкова много, или ще ви окапе косата, или ще получите инфаркт, или ще се разведете. Спортът, забавленията и общуването са много важни, за да подобрите силата на мозъка си и своето въображение.”

Просто създайте страхотен продукт

Външните хора (и начинаещите предприемачи) често остават с впечатлението, че ако просто създадете нещо наистина яко, всичко останало само ще си дойде на мястото. Гретчен Деникър от SocialPandas обаче не е съгласна. „Трябва да изграждате всичко едновременно. Може да направите най-елегантния и мощен продукт в историята, но ако никой не го използва, или ако не можете да го превърнете в пари в дългосрочен план, какво от това, че е толкова добър? Ако не се съсредоточите върху създаването на компания, в която хората искат да работят, кой ще превърне визията ви в реалност?”, пише тя и добавя: „Виждала съм компании с много по-слаби продукти, които обаче имат по-добра пазарна стратегия и силна сплотеност на екипите. Те побеждават отново и отново.”

А кои погрешни представи за бизнеса дразнят вас?

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ