нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Стратегия и тактика на изкуството да създаваш контакти

Ан Бейбър и Лин Уеймон*

Успешната комуникация е цяло изкуство, плюс природен талант. Но, ако искате все отнякъде да започнете да овладявате тайният арсенал на този висш пилотаж, заповнете - няма такова нещо като мигновен нетуъркинг. Не можете да превземете един човек в продължение на 30 секунди и да го превърнете в свой съюзник. Отървете се от манталитета "Бързо хранене." Това е само началото, сега идва ред на конкретните практики:

1. Погледнете на себе си като на продукт. Когато го направите, вие създавате за себе си имидж в съзнанието на другите, който е уникален и който превъзхожда длъжността ви, професионална категория и фирмата ви.

2. Разберете какво другите искат да научат за вас. Попитайте ги. Разберете какво знаят за вас до момента. Научете как ви възприемат потенциалните клиенти, настоящите клиенти и новите ви познати - и дали запомнят с какво се занимавате. Тогава ще видите какви пропуски трябва да попълните, какви заблуди трябва да коригирате, какви възможности съществуват за вас, за да бъдете запомнени като първия във вашата област, към когото ще се обърнат.

3. Превърнете се във въплъщение на вашата категория, така че да сте единствения логичен и естествен избор, когато възникне възможност. (Nike не е производител на обувки и облекло, Nike е герой за спорт). Създайте в съзнанието на хората нов стандарт, категорията най-добър - не само най-доброто от себе си. Бъдете говорител, експерт, най-добрият в своята класа.

4. Възползвайте се от емоциите. Какви са мечтите, стремежите и целите на вашите контакти/клиенти? Свържете това, което правите, с желанията на вашите контакти/клиенти. Създайте си слоган. "Just Do It" няма нищо общо с обувките!

5. Разкажете своята история интригуващо. Историите създават връзки между хората. Историите създават емоционална среда, от която се нуждаят хората, за да станат част от по-голямо преживяване. Вие - и това, което предлагате - сте една постоянно развиваща се история. Помогнете на хората да видят, че вие сте част от нещо по-голямо, а не просто себе си или вашата фирма. Имайте мисия, създайте рамка за ума и собствена персона.

7. Бъдете последователни. Уверете се, че всичко - дрехите ви, визитната ви картичка, брошурите ви, гласовата ви поща – работи за вас, не против вас. Имиджът е ключът. Помнете правилото „Всичко или нищо”. Каквото и да правите, правете го добре. Всяко ваше действие показва на хората по нещо за компетенциите и характера ви.

8. Бъдете адекватен. Стойте близо до вашите клиенти/контакти, така че да можете да предложите от какво се нуждаят хората. Дръжте се по начина, по който хората очакват. Обслужвайте, възникващите нужди и пазарни ниши и персонализирайте, персонализирайте персонализирайте. Бъдете ЕДИНСТВЕНИЯТ отговор.

 -----------------------------------------------------------------------------

Ан Бейбър и Лин Уеймон управляват компанията Contacts Count, национална консултантска и обучителна компания, която се специализира в бизнес и професионален нетуъркинг, и развитие на на кариерата. Съавторки са на шест книги, последната от които е: Make Your Contacts Count: Networking Know-How for Business and Career Success (2007, AMACOM). Обученията им са лицензирани от компании от Fortune 500.

 

още от Управление