Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Уроците на Дейл Карнеги: Как се гради уважение

109

След като сме изградили доверие и сме постигнали подходящата среда, която насърчава сътрудничество, прилагането на промени и тяхното положително приемане от останалите е много по-леко. Само че „по-леко“ не означава лесно. Може да се наложи да се направят няколко опита, за да бъдат убедени партньори, служители, клиенти и други да се присъединят към променящата се обстановка.

Последните 9 принципа за взаимоотношения с хората, изведени от Дейл Карнеги, представляват полезна комбинация от инструменти, с които можем да помогнем на другите да променят нагласите си, без да ги засягаме лично или да предизвикваме негодувание. Това изгражда желание в останалите да ни следват, което е необходимо за постигането на резултати в организацията.

Ето кои са тези принципи, според Карнеги:

    ● Започнете с похвала и искрено възхищение. Когато покажем колко ценен е даден човек за организацията, установяваме положителен тон за отворена комуникация.

    ● Показвайте грешките на другите индиректно. Това създава среда, която предотвратява заемането на отбранителна позиция от отсрещната страна.

    ● Преди да критикувате останалите, посочете собствените си грешки. Тази концепция елиминира бариерите и помага на другите да бъдат по-отворени към нашите напъстствия.

    ● Вместо да давате директни нареждания, задавайте въпроси. Този подход прави възможно поемането на все повече отговорност, както за задачата, така и за възможните решения.

    ● Оставете другия човек да излезе от ситуацията с достойнство. Целта ни е да се справим с неподходящо поведение и все пак да запазим достойнството на човека срещу нас.

    ● Хвалете и най-малкия напредък, както и всеки напредък. Бъдете възторжен в одобрението и щедър в похвалите си. Няма по-добро средство от похвалата за увеличаване на продуктивността, ефективността и ангажираността. Трябва да отбелязваме постиженията и да отдаваме дължимото на своите колеги.

    ● Създайте на човека срещу вас отлична репутация, която да се стреми да запази. Когато поставяме високи очаквания, помагаме на другите да достигнат пълния си потенциал.

    ● Насърчавайте. Направете така, че грешката да излежда лесно поправима. Когато изказваме вярата си във възможностите на другите да поправят дадена грешка, ние им вдъхваме увереност да подобрят качеството си на представяне.

    ● Накарайте човека срещу вас да се чувства доволен, че върши онова, което вие предлагате. Когато окуражаваме другите да подобряват резултатите от работата си, ние им помагаме да формират градивно отношение и поведение. А какво по-продуктивно от това?!

Из Златната книга на Дейл Карнеги

-----------------------------------------------------------------

Дейл Карнеги е роден през 1888 г. в Мисури, САЩ, и получава образованието си в Педагогическия институт в Уорънсбърг. Заминава за Ню Йорк като търговец и амбициозен актьор и започва да преподава уроци по комуникация за възрастни в Християнската младежка организация там. През 1912 г. се ражда световноизвестният „Курс на Дейл Карнеги”.

Автор е на няколко бестселъри, включително „Как да печелим приятели и да влияем на хората” и „Как да престанем да се безпокоим и да започнем да живеем”. Книгите му са издадени в над 50 млн. екземпляра, преведени на 38 езика.

Дейл Карнеги поставя началото на днешната мрежа от над 2800 обучителни офиси в повече от 85 страни.

още от Управление
19
Сряда
Декември