Затвори

Два вместо един - Volkswagen представя новата гама Arteon

Arteon Shooting Brake R и Arteon R-line, който поема ролята на флагман в обновената гама. Снимки: Volkswagen

Една моделна гама, две версии - Volkswagen прави световната премиера на новия Arteon и едновременно с това обявява дебюта на изцяло нова, втора версия в лицето на Arteon Shooting Brake. Новият модел предлага изцяло нова, динамична интерпретация на концепцията на класическото комби.

Дебютът 2 в 1 на Arteon е само началото на планираната от автомобилния производител невиждана по мащаба си продуктова офанзива. „През тази година Volkswagen ще представи на пазара общо 34 нови модела“, сподели Ралф Брандщетер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen и изпълнителен директор на Volkswagen леки автомобили. „Arteon Shooting Brake разширява нашата палитра от модели във важния среден сегмент на автомобилния пазар. Той ще се превърне в нов еталон в своя клас с динамичния си дизайн, висока функционалност и модерни технологични решения.“, уточнява той.

Кратката визитка на новия Arteon гласи:

Стилен и динамичен!

Моделът изпълнява ролята на класическия Gran Turismo в гамата на марката Volkswagen от 2017 година. Сега компанията представя резултата от цялостната, задълбочена актуализация на гамата. Новият Arteon и Arteon Shooting Brake се отличават със своя изразителен, авангарден дизайн, сред чиито основни характеристики са елементи като новото оформление на предницата с непрекъсната светлинна лента, забележителни хромирани детайли и нови отвори за въздух в долната част. Радиаторната решетка и дългият, широк преден капак са оформени в едно цяло и открояват ярко двете версии на Arteon сред останалите автомобили на пътя – дори и през нощта благодарение на уникалната светлинна графинка на предните и задните LED светлини.

Двата нови модела - Arteon и Arteon Shooting Brake, впечатляват със своите атлетични линии, но се различават значително в оформлението на задната част, започваща от средните странични колони на покрива . Докато при класическата фастбек версия контурите на покрива и страничните прозорци започват да се снижават паралелно назад така се превръщат в типичната за спортните купета плавна извивка в силуета на покрива, при Shooting Brake линиите на покрива и страничното остъкляване продължават още назад и завършват в новия спойлер накрая на покрива. В горната си част линията на прозорците следва успоредно тази на покрива, но в долната част линиите се движат нагоре към задните странични колони, формирайки по-тясна и впечатляваща с елегантността си остъклена площ в задната част на силуета. Във своята съвкупност, всички стилистични елементи образуват типичния за Shooting Brake динамичен профил със спортен дух.

Arteon eHybrid. Всички нови технологични възможности и удобства, добавени в гамата в рамките на обновлението на модела се предлагат и при двете версии на каросерията. За първи път в Arteon сред тях е и система за plug-in хибридно задвижване. Благодарение на продължителния автономен пробег на изцяло електрическа тяга, много от собствениците на Arteon eHybrid1 и Arteon Shooting Brake eHybrid1 ще имат възможност да покрият своя ежедневен пробег изцяло на електрическа тяга и с нулеви локални емисии. Двете версии на Arteon в лицето на версиите фастбек и Shooting Brake са сред първите представители на луксозния сегмент на средния автомобилен клас, които се предлагат със система за plug-in хибридно задвижване.

Arteon R – динамични характеристики в бизнес класа. Arteon R ще изпълнява ролята на флагман в гамата на обновения Arteon. С този модел марката Volkswagen продължава да утвърждава своята позиция в сегмента на престижните спортни автомобили – не само с предизвикващите неподправено вълнение характеристики на мощността, но и с начина, по който тази мощ се превръща в ускорение и динамика на пътя. Благодарение на новата прогресивна технология, известна като R-Performance Torque Vectoring, въртящият момент се разпределя оптимално и гъвкаво както между двата моста, така и между задните колела в зависимост от ситуацията на пътя и стила на шофиране чрез селективно управление на въртящия момент, подаван към всяко едно от колелата. Именно по този начин се създава ново, по-високо ниво на динамиката на шофиране в този автомобилен клас.

 

 

 

още от Автомобили