Електромобилите ще бъдат във фокуса на автосалона във Франкфурт

Електромобилите ще бъдат във фокуса на автосалона във Франкфурт

Електромобилите ще бъдат във фокуса на автосалона във Франкфурт

Стотици хиляди любители на автомобилите ще се стекат към автомобилното изложение във Франкфурт, което ще започне тази седмица и на което автомобилостроителите се надяват да се похвалят с достиженията си при електромобилите, измествайки на заден план дизелгейт, отбелязва Франс прес.

Две години след като признанието на Volkswagen, че е манипулирал данните за отделените вредни газове при дизеловите си автомобили съвпадна с предишното издание на изложението, организаторите се надяват да обърнат страницата, като се съсредоточат върху по-чистите автомобили на бъдещето.

Експертът в автомобилния сектор Щефан Брацел обаче очаква настроението на тазгодишното 10-дневно изложение да бъде смесено.

От една страна автомобилният сектор се радва на най-добрата си година що се отнася до продажби и печалби, но от друга се чуди какво ще се случи в бъдеще, казва Щефан Брацел от германския Център за управление на автомобилостроенето (CAM).

Дизелът и вредните му емисии са в центъра на разгорещени дебати точно сега, особено в Германия, създавайки проблем за имиджа на целия сектор, допълва той.

Германският канцлер Ангела Меркел, която се стреми да спечели четвърти мандат на изборите на 24 септември, ще открие официално 67-ия Международното автомобилно изложение ИАА (IAA), което обещава да бъде още по-политически заредено, отколкото предишните години.

Меркел заяви, че е ядосана от схемата за манипулиране на данните на дизеловите емисии, но тя също така подходи внимателно, за да не демонизира един сектор, който е гръбнак на германската икономика и дава работа на над 800 000 души.

В неотдавнашно интервю Меркел отбеляза, че дизелът и двигателите с вътрешно горене ще продължат да съществуват още много години.

Други страни обаче не са толкова сигурни. Франция и Великобритания обявиха планове да спрат продажбите на нови дизелови и бензинови автомобили до 2040 година, за да намалят вредните емисии.

Производителите на коли по света отговарят на предизвикателствата, като насочват усилията си към електромобилите и безпилотните автомобили, включвайки се със закъснение към надпреварата, подета от Tesla.

Преди началото на изложението, което се редува с автосалона в Париж, германският производител на луксозни автомобили BMW и британският Jaguar Land Rover станаха най-новите производители, които обещаха електромобили или хибриди при всичките си марки през следващите години.

Във Франкфурт посетителите на изложението ще имат възможност за видят отблизо първия електрически Mini, Volkswagen планира да представи обновен концепт на самоуправляващия се ID Crozz, а Daimler се надява да предизвика възхищение с хибрида си Mercedes-AMG.

Любителите на мощни автомобили, харчещи много гориво, не трябва да се безпокоят, тъй като изложението обещава много и при традиционните автомобили, включително градските високопроходими коли.

Въпреки цялата шумотевица, колата, за която най-много се говори, Model 3 на Tesla - очевидно отсъства от изложението.

Автомобилът, целящ да бъде първият електромобил за масовия потребител е с начална цена 35 000 долара (29 000 евро) и пробег на батерията 354 километра.

Не сме традиционен производител на автомобили, коментира отсъствието си Tesla.

Има и други забележими отсъствия на изложението, а това е продължение на тенденцията при автосалоните през последните години, предаде БТА. Fiat Chrysler, Nissan, Peugeot и Volvo няма да участват на изложението във Франкфурт, тъй като компаниите търсят по-иновативни и по-евтини начини да се ангажират с клиенти.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ