Гамата „X” – новата посока на Opel

Гамата „X” – новата посока на Opel

Гамата „X” – новата посока на Opel

Наскоро Opel отвори нова страница в историята си. Компанията стана част от семейството на PSA Peugeot Citroën. Немският бранд е готов да покаже, че инвестицията на френската групировка си заслужава всяко евро. Доказателство за това е планът PACE!, който бе представен по-рано този месец от Михаел Лошелер, главен изпълнителен директор (CEO) на Opel Automobile GmbH. В него ясно се вижда, че Opel не е на кръстопът, както много анализатори и критици споменаваха, а е в правилната посока – с ясни цели за бъдещето.

PACE! е разработен от Opel/Vauxhall програма за бързо увеличаване на постиженията. Комбинирайки силните страни, тя предвижда синергия на ниво Groupe PSA за 1,1 млрд. евро до 2020 и 1,7 млрд. евро до 2026. Всички действия ще допринесат да създаване на печеливш бизнес модел, независимо от евентуалните препятствия.

Целите са поставени, а резултатите вече са на лице. На пътя е новата гама кросоувъри на Opel, наречена „X”, която днес ще представим по-подробно. Именно с тези автомобили стартира светлото партньорство между PSA Peugeot Citroën и Opel.

Ще започнем с най-малкия представител - Crossland X.

Компактен, с модерна визия и много екстри, този кросоувър е идеален за градски условия. С дължина от 4212 мм и широчина 1765 мм Crossland X ще ви прекара и през най-тесните улички на големите градове, а паркирането е истинско удоволствие, допълнително подпомогнато от парктрониците и камерата за задно виждане.

Компактният кросоувър заменя вана Meriva в гамата на Opel. Той е изграден на платформата на Peugeot 2008. Това е втори модел, който немската компания пуска в т.нар. B-SUV сегмент и това не е случайно. Другият представител Mokka X жъне големи успехи, което е доказателство, че пазарът е гладен за още добри модели, какъвто със сигурност е Crossland X.

Открояваща се визия

Екстериорът на модела е оригинален и запомнящ се. Погледнат отпред Crossland X се „усмихва”, благодарение на извивките на радиаторната решетка. Фаровете следват линията на предницата, а дневните LED светлини, във формата на L придават завършеност. Защитни пластмасови панели в предната и задна броня, и праговете на вратите дават усещане за солидност. За още по приключенски дух кросоувърът се предлага в двуцветна украса, която ще  задоволи желанията и на най-претенциозните клиенти.

Комфортен интериор

Колкото и странно да звучи, малкият Crossland X е доста просторен отвътре. Спокойно на задния ред могат да се возят трима пътници, а седалките са много удобни. Както водачът, така и пътникът до него могат да се насладят на качествата на ергономичните, сертифицирани от AGR (AktionGesunderRücken, германско дружество за здрави гърбове) седалки. В допълнение, пътниците на задната седалка могат да настроят своята позиция, благодарение на възможността и за изместване със 150 милиметра в хоризонтална посока, нещо, което е изключително удобно и предлагано в много малко автомобили. Багажникът от своя страна предлага обем от 410 литра – без да се сгъват задните седалки – и е водещ за класа.

Използвани са качествени материали, а сглобката е много стабилна. Липсват паразитни шумове, дори и при висока скорост. При стартиране на двигателя голямо впечатление прави изскачащия пред шофьора head-up дисплей, който показва скоростта и указанията на навигацията. Това е изключителна полезна опция, която осигурява на водача непрекъснат поглед върху трафика. С инфоразвлекателната система IntelliLink, с до 8-инчов цветен сензорен екран, се борави изключително лесно.

Купувачите, търсещи още по-вълнуващо преживяване, могат да си осигурят допълнително усещане за простор с предлагания като екстра оборудване панорамен стъклен покрив.

Екстри в изобилие

Шофирането на Opel Crossland X е истинско удоволствие, благодарение на множеството системи за безопасност и подпомагане. Той е оборудван с технологии за предупреждение за опасност от удар отпред с установяване на пешеходец и автоматично аварийно спиране (Forward Collision Alert with pedestrian detection and Automatic Emergency Braking), тристепенната система за установяване на умората на водача, за спазване на лентата за движение (Lane Keep Assist), за разпознаването на пътните знаци (Speed Sign Recognition) и предупреждението за наличие на обект в мъртвата зона на зрението на водача (Side Blind Spot Alert).

Приятен за шофиране

Opel Crossland X е много приятен за шофиране автомобил. Имах възможността да тествам модел с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 110 конски сили и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Агрегатът е изненадващо пъргав, а трансмисията комуникативна. Окачването е по скоро меко и се усеща много добре както на магистрала, така и по пътища със завоите. Воланът е директен, реагиращ и на най-леките корекции.

Повече подробности за модела можете да намерите ТУК.

Вторият модел от това семейство е Grandland X.

Със стабилната си стойка, модерната визия и многото екстри той е готов за битки в най-оспорвания C-SUV сегмент.

Солидна визия

За разлика от Crossland X, Grandland притежава доста по-солиден външен вид. Той повече се доближава до офроуд приключенец. Формите са по-агресивни. Отново разполага с голяма решетка. Фаровете са така направени, че да следват цялата извивка на автомобила, преминаваща през страничните врати до стоповете. Дължината му е 4,48 метра, което е с 20 см повече от тази на малкия му събрат. Той отново е изграден върху платформа на Peugeot, този път върху тази на 5008.

Просторен интериор

Благодарение на по-големите си размери Grandland X е предпочитаният избор за дълги пътешествия. Отново седалките му са сред най-добрите в класа, а просторът на пътниците отзад е достатъчен трима да седят без притеснения. Багажникът поема 514 литра (1 652 при сгъната задна седалка). Задният капак може да се отваря безконтактно. Просто трябва да прокарате крак под задната броня. Воланът и седалките могат да се подгряват, което е много приятна екстра за студените дни. И тук инфотеймънтът е на много високо ниво. Комуникационна свързаност с последното поколение съвместими с Android Auto и Apple CarPlay се извършва от системата IntelliLink.

Сигурност от ново измерение.

Grandland X е един много сигурен автомобил. Адаптивен круз контрол АСС (Adaptive Cruise Control) с функции за разпознаване на пешеходци и автоматично аварийно спиране AEB (Automatic Emergency Braking), предупреждение за сънливост на водача DDA (Driver Drowsiness Alert), система за паркиране АРА (Advanced Park Assist) и камерата с 360° обзор са малка част от системите, грижещи се за сигурността ви и комфорта. Има още Start Stop система, предупреждение за автомобил в мъртвата точка, звуков сигнал при напускане на лентата и др.

Много удобна е системата Intelli Grip, която чрез завъртане на бутон, разположен зад скоростния лост, позволява окачването и двигателят да се пригоди към пътната настилка. Имате избор измежду нормален, заснежен, кален, покрит с пясък или мокър път. По време на теста върху мокър и кален терен наистина се убедих, че се справя много добре. Оборотите на двигателя се нагласят идеално към зададените параметри, непозволяващи на колелата да превъртат заради повече мощ или да затънат в калта заради недостиг на такава.

Grandland X се предлага с два двигателя  - 1,2-литров бензинов с турбо компресор с директно впръскване и мощност от 130 к.с. и 1,6-литров дизел със 120 к.с. Очаква се на по-късен етап да бъде пуснат и 2,0-литров агрегат.

Повече за модела можете да намерите ТУК.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ