Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Германските автомобилостроители са дали тласък на продажбите на коли в САЩ

42

Shutterstock

Германските автомобилни концерни Volkswagen и BMW са увеличили продажбите си в САЩ през 2018 година, докато водещите американските компании General Motors и Ford отчетоха спад, съобщи ДПА.

Volkswagen е продал над 350 000 автомобила през 2018 година, като растежът от 4,2 на сто е бил стимулиран от популярността на спортните модели Tiguan и Atlas. Продажбите на BMW са нараснали с 1,7 на сто до над 311 000.

За Volkswagen  това е втора година на нарастващи продажби след срива, последвал разследването на американските власти, което установи големи измами при отчитането на емисиите отработени газове от дизелови автомобили.

За BMW това е първият растеж в годишните продажби от 2015 година.

Същевременно лидерът на американския пазар GM отбеляза спад на продажбите с 2,7 на сто за четвъртото тримесечие на миналата година, а конкурентът му Ford - с 8,8 на сто за декември. Американските автомобилостроители отчитат загуби и в общите продажби за 2018 година. GM е продал 2,9 милиона нови коли миналата година, което е с 1,7 милиона по-малко спрямо 2017-а. Продажбите на Ford са се свили с 3,5 на сто до малко под 2,5 милиона.

Японските автомобилни гиганти Honda и Toyota също отчитат годишен спад на продажбите в САЩ от съответно 2,5 на сто и 0,9 на сто.

Общо автомобилните продажби на американския пазар леко са нараснали през 2018 година въпреки неблагоприятните очаквания, подчертавайки силата на икономиката, посочва Асошиейтед прес.

Продажбите са нараснали с 0,3 на сто на годишна основа до 17,27 милиона автомобила.

Ръководителите на автомобилните концерни изразяват оптимизъм за 2019 г. въпреки опасенията, че повишаването на водещите лихви на централната банка може да забави продажбите.

"Настроени сме много оптимистично, отправяйки се към 2019-а", каза Кърт Макнийл, вицепрезидент на GM по продажбите.

Икономиката запазва солидна основа, навлизайки в новата година, според главния икономист на Форд Емили Колински.

Потребителите изглежда гледат отвъд пазарната нестабилност и насочват вниманието си към продължаващите добри условия на трудовия пазар и при доходите, допълва тя

още от Автомобили
25
Понеделник
Март