Испанската автомобилна индустрия - все още без разписан план за помощ за сектора

Испанската автомобилна индустрия - все още без разписан план за помощ за сектора

Испанската автомобилна индустрия - все още без разписан план за помощ за сектора

Испанската автомобилна индустрия в момента е в по-слаба позиция в сравнение с основните си европейски конкуренти по отношение на възстановяването на сектора, пише eleconomista.es.

Франция, третият най-голям производител на континента, обяви във вторник амбициозен план за помощ в размер от 8 млрд. евро, който френският президент Еманюел Макрон определи като "исторически". Целта му е да задържи производството в страната и дори да репатрира това на френските марки, които произвеждат в чужбина, като в допълнение да насърчи закупуването на автомобили.

Според разбивката, от 8 млрд. евро общо 7 млрд. евро ще бъдат използвани за производството на електрифицирани превозни средства в страната през следващите пет години, а останалите ще бъдат използвани за стимулиране на закупуването на нови превозни средства.

През горепосочените пет години Франция иска да произвежда един милион електрически превозни средства и за да постигне това, двамата основни френски производители (Renault и PSA) прехвърлят производството на този тип модел в страната. За да постигне това, правителството е готово да предостави помощ на производителите в зависимост от тяхното производство. Трябва да се отбележи, че силата на Франция в тези преговори е висока, тъй като тя притежава 15% от капитала на Renault и 6% от бъдещото сливане на PSA и FCA (чието одобрение от Брюксел ще се състои преди 17 юни).

От своя страна Германия, първият европейски производител, също подготвя план за помощ за около 2,5 млрд. евро, според информацията, разкрита от Der Spiegel.

Държавата все още не е формализирала плана си за автомобилния сектор, въпреки че има намерение да го разгърне преди края на годината. В същото място стана ясно, че се подготвя програма за насърчаване закупуването на превозни средства, отделящи максимум 140 грама въглероден диоксид на километър, която да включва до 4000 евро помощ при покупка на нов автомобил.

Междувременно, положението в Испания, която е втора в класацията, е съвсем различно. На фона на сериозната криза на Covid-19 правителството на Педро Санчес се съгласи да предоставя помощ за покупка на моторни превозни средства, без да ги дискриминира на дизелови и бензинови. Засега, обаче, все още се водят преговори за план, чийто бюджет може да остане 400 милиона евро.

"За Франция автомобилната индустрия е толкова важна, калкото и защитата й. Надяваме се, че и Испания може да предприеме подобна инициатива", коментират от Асоциацията на работодателите Anfac. 

Министрите на екологията и на промишлеността вече проведоха среща в началото на месеца с представители на големите организации на работодателите в автомобила: Anfac (производители) , Faconauto (дилъри), Ganvam (продавачи и работилници) и Sernauto (компоненти). Те представиха план за възстановяване на сектора от коронавирусната криза. В краткосрочен план ще се наблегне върху съживяването на търсенето на автомобили, както и за осигуряване на ликвидност на бизнеса, успоредно със задълбочаване на мерките за гъвкавост на труда. В средносрочен план става въпрос за справяне с промяната в данъчното облагане на автомобили и извършване на мерки за стимулиране на инвестициите и индустрията 4.0.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ