Не отписвайте двигателите с вътрешно горене

Не отписвайте двигателите с вътрешно горене

Не отписвайте двигателите с вътрешно горене

Марко Сантучи, управляващ директор на Европейските вносители на Jaguar Land Rover, бе в София за откриването на новия шоурум на марката, изграден от Мото-Пфое. Преди официалното тържество Максим М. Майер, представител на Мениджър Нюз, се срещна с него и разговаря за новите модели, бъдещето на колите, Брекзит и любимите автомобили на английското кралско семейство. Публикуваме разговора съкратен и редактиран.

- Господин Сантучи, какво е специалното в новия шоурум на Jaguar Land Rover, който се открива в София и по какво се различава от другите подобни пространства в Европа?

- Този шоурум представя новата идентичност на марката Jaguar Land Rover, показва последната линия от продукти и специфичното ДНК на нашата марка. Разделен е на две части - една за Jaguar и една за Land Rover, така двете марки са под един покрив, има и обща част. Там са зоните за конфигурация и аксесоари както и нашите сервизи. В шоурума са много видими новостите в дизайна на автомобилите ни, ясно се усеща простотата, хармонията и качеството на продуктите ни. Шоурумът представя технологията, която е част от нашите автомобили. Върхът е новият електрически Jaguar-I-Pace.

- Какви изненади очакват посетителите?

- Мисля, че изненадите ще са в отношението към нашите гости.  Не става въпрос само за колите, които те ще ги видят, а за изживяването, което идва с тях. Нашите служители ще се погрижат за това. Ние сме щастливи да сме достатъчно малка компания, за да предлагаме специално отношение на всеки наш клиент и затова тук той ще намери топлината на дома. Точно както при Jaguar или Land Rover – не трябва да се примиряваш с нещо, защото всичко си е точно на мястото.

- Споменахте новия електрически Jaguar-I-Pace. Какво е бъдещето на Jaguar Land Rover? Електрическо, хибридно, дизелово или  друго?

- Аз както всички останали производители на автомобили смятам, че има бъдеще за електрическите и алтернативните автомобили, затова нашите марки ще имат модели, които са напълно електрически, някои хибриди, като новите модели на Range Rover и Range Rover Sport, а също и автомобили, които са само частични хибриди. Също така ще продължим да развиваме и стандартните двигатели, все пак ДНК-то на нашите марки е двигателят с вътрешно горене. Сигурен съм, че клиентите ни ще продължат да се интересуват от тази технология. Бъдещето ни няма да е напълно електрическо, но ние ще наелектризираме част от нашите коли. Всъщност сме първата компания в света с cross-country SUV модел, който е напълно електрически и се предлага сега. Jaguar-I-Pace е колата на бъдещето само за някои пазари като скандинавския, където има изградена инфраструктура и дори днес 70-80% от колите са електрически.

- Много държави обявиха, че ще забраняват дизеловите автомобили. Не смятате ли, че това е несправедливо спрямо двигателите с вътрешно горене?

Лично аз виждам противоречие. Естествено всички искаме да намалим въглеродните емисии, но дизелът е по-чист от бензина. Освен това, нормативът на “Евро 6” и новите технологии правят дизеловите двигатели много по-ефективни и чисти от преди и наистина не е справедливо отношението към тях. Но в момента това е тенденцията и тя е породена, може би и с право, от крайното поведение на някои от другите производители на автомобили.

- Какви ще са ефектите на Брекзит върху бизнеса на вашата компания?

- Това е много труден въпрос, защото не съм политик и нямам магическо кълбо. Начинът, по който Брезит ще се случи, всъщност е най-важен. Ако е твърд последствията ще са напълно различни не само за Jaguar Land Rover, но и за всички индустрии, които внасят или изнасят от Англия. Единственото сигурно нещо е, че сме подготвени и за двата сценария. Инвестирахме много в Източна Европа и отворихме завод в Словакия, който ни дава силна позиция извън Англия. Вярвам, че двете страни в преговорите ще постигнат съгласие и ще намерят начин да направят развода лесен за бизнеса. Поне на теория.

Конкуренцията в автомобилния бизнес става все по-тежка, но Jaguar Land Rover продължава да е на върха. Какво прави вашата корпорация, за да се задържи трайно там?

- Мисля, че това се дължи на нашите инвестиции в дизайна и развитието на нови технологии в нашите продукти. Колите ни са сред най-добрите на пазара, не само електрическите, но и бензиновите и дизеловите.  Ценностите ни като компанията и отношението на нашите служители към клиентите допринасят за това да сме там, където сме.

- Кралица Елизабет Втора се появи публично, карайки Range Rover през 2003 и 2016 г. Какво казва тя за марката? Голям клиент ли е кралският двор на Jaguar Land Rover?

Кралското семейство има много специална връзка с нашата компания. Всъщност може би най-известната поява на наш автомобил е по време на сватбата на принц Хари, но не съм сигурен дали той караше класическия Jaguar E Type или напълно електрическия модел, разработен от нашия специален отдел. В световен мащаб марката Jaguar Land Rover привлича много известни хора от всички бизнеси и континенти.  

Марко Сантучи е управляващ директор на Европейските вносители на Jaguar Land Rover. Той работи в централата на марката във Франкфурт и отговаря за държавите, в които няма национално търговско представителство, но които генерират големи продажби.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ