Nissan GT-R, управляван от Plastation, вдигна 210 км/ч на „Силвърстоун”

Nissan GT-R, управляван от Plastation, вдигна 210 км/ч на „Силвърстоун”

Nissan GT-R, управляван от Plastation, вдигна 210 км/ч на „Силвърстоун”

Nissan Великобритания и Sony Interactive Entertainment Europe създадоха уникален Nissan GT-R, който може да бъде дистанционно управляван.

В чест на появата на Gran Turismo Sport, с предстоящо лансиране в Европа на 18 октомври и навършването на 20 години от участието на Nissan в състезателния симулатор Gran Turismo, моделът бе силно модифициран, за да може да бъде управляван изцяло чрез дистанционен контролер PlayStation DualShock 4.

Само милиметри движение на бутона или ход на джойстика са абсолютно достатъчни, за да се покаже пълната мощност на GT-R. Управляваният дистанционно автомобил е способен да развие максимална скорост от 315 км/ч – неограничена за целта на проекта – без зад волана да няма никой.

Способностите на GT-R /C бяха тествани на прословутата писта „Силвърстоун” от Ян Марденборо, състезателен пилот на NISMO. Ян контролираше GT-R /C от кокпита на хеликоптер Robinson R44 Raven II, на който бе дадено специално разрешение да лети на ниска височина.

Марденборо е един от най-успешните състезатели в GT Academy, революционната програма на Nissan за откриване и развитие на състезателни пилоти. Ян бе помолен да е първият водач на GT-R /C, защото е ненадминат талант както на симулатора Gran Turismo, така и в реалния автомобилен спорт.

Nissan внася изобретателност и иновация в автомобилния спорт в продължение на над 80 години, смесвайки технология с динамика, за да поддържа конкурентно предимство. От 2008 насам, Nissan направи и моторния спорт по-достъпен за всички чрез GT Academy, превръщайки аматьори-геймъри в професионални състезателни пилоти.

GT-R /C бе инженерно подготвен във Великобритания от JLB Design Ltd., като бе използван стандартен R35 от 2011 година, задвижван от V6 двигател с мощност 542 к.с. – същата година, в която Марденборо спечели GT Academy.

В най-бързата обиколка на Марденборо (1:17,47 мин.), GT-R /C постигна средна скорост от 122 км/ч и достигна максимална скорост от 211 км/ч. Обиколката с дължина 2,6 км бе част от реалното трасе на пистата, като с пилот зад волана тя бе завъртяна със средна скорост от 134 км/ч.

GT-R /C е оборудван с четири робота, които контролират волана, трансмисията, спирачките и газта. Шест компютъра, монтирани в багажника, актуализират подаваните команди със скорост 100 пъти в секунда. Позицията на волана се измерва в една част от 65 000.

Непромененият контролер PS4 DualShock 4 е свързан с микро-компютър, който интерпретира сигналите от джойстика и бутона и ги предава към бордовите системи на GT-R /C. Безжичното управление е с първичен обхват на действие от един километър.

За да може Марденборо да преценява правилно скоростта на автомобила в завоите, на LCD дисплей в кокпита на хеликоптера бе монтиран сензор на Racelogic VBOX Motorsport.

GT-R /C е оборудван също с две независими системи за сигурност, работещи на различни радиочестоти, които позволяват на двама допълнителни оператора да задействат пълно ABS спиране и да изключат двигателя в случай, че главният оператор загуби контрол върху автомобила.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ