Затвори

Създадоха автобус, съобразен с правилото за социална дистанция

Снимка: Arrival

Една от водещите британски компании „еднорози“, Arrival, представи свой модел автобус, който може да трансформира индустрията на обществения транспорт във време, в което тя се сблъсква с големи предизвикателства.

Превозното средство дава възможност за спазването на необходимата в момента социална дистанция, тъй като част от седалките му могат да бъдат временно премахвани и конфигурирани при нужда, за да бъде осигурено разстояние между пътниците. Същевременно не се отделят и никакви вредни емисии във въздуха, пише Business Insider. Освен това цената на автобуса е приблизително равна на тази на негов еквивалент, захранван от гориво, позволявайки на купувача да спести повече средства в дългосрочен план.

Източник: Arrival

Интегрираната екосистема за публичен транспорт на Arrival включва още коли за споделено пътуване, таксита, роботи за доставка, дигитални услуги и други продукти, които могат да помогнат на градовете да достигнат своите цели за нулево замърсяване на въздуха.

Концепцията за оставяне на празни седалки се наблюдава и при авиокомпаниите, някои от които вече обявиха, че няма да продават средните си седалки, за да има социална дистанция между пасажерите.

Сред инвеститорите в Arrival са Hyundai и Kia, които са заделили инвестиции от 100 млн. евро за стартъпа и скоро ще започнат да използват технологията му „да разработват услуги за мобилност и да електрифицират своите автопаркове“.

До 2026 година компанията планира да създаде хиляда микрофабрики на различни места по света, в които да произвежда своите превозни средства. Гигантът за доставки UPS вече е направил поръчка за 10 хил. електрически вана.

още от Автомобили