Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Трошките у нас надхвърлят 1,5 млн.

123

Shutterstock

Регистрираните леки коли през 2017 г. у нас са 3,4 млн. Това показват данните на Евростат. От тях 50% са автомобили на възраст над 20 години. 35% са произведени преди повече от 15 години. 10% са на възраст до 10 години. И едва 5%  от колите са нови.

Вчера на Тристранния съвет стана ясно, че от догодина може да се увеличат драстично данъците за стари автомобили.

Данъкът за автомобилите ще се определя както и досега – от мощността на превозното средство и екологичната оценка.

Облекченията, които досега са ползвали всички собственици обаче, ще отпаднат за някой от тях. Отстъпка в данъка ще има за автомобили със сертификат над "Евро 4" – това са колите, произведени след 2005 г.

А собствениците на произведените по-рано вече ще плащат пълния размер на налога.

Отпада облекчението и за автомобили с катализатор.

По първоначални изчисления, след приемането на промените, налогът за колите, които са над 15 години, ще е по-висок с близо 30%.

А за автомобилите, които са със сертификат над "Евро 4", ще се плаща с около 20% по-нисък данък.

Според Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили не трябва да се спекулира с думата „поскъпване” защото данъкът за един автомобил от 1994 г. ще се увеличи с около 9 лв. Автомобилът е ангажимент и отговорност, за да сме в безопасност и да сме екологичини, трябва да се инвестира, смята Цанева, цитирана от bTV.

Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите, контрира, че увеличението ще е по-голямо, ако се вземат предвид и по-мощните автомобили. По думите му решения за данъците се взимат от хора, които не ги плащат, а увеличението е абсолютно ненужно. Срещу тези данъци трябва да видим нещо – нови пътища, по-малко задръствания, повече места за паркиране, коментира Радков.

Емил Панчев Съюза на българските автомобилисти подкрепя промените в определянето на данъците. Категорично опитът е в посока спиране или намаляване на замърсяването, смята той.

Експертите са единни, че по-високите данъци за старите коли няма да принудят хората да оставят автомобилите си.

още от Автомобили
16
Вторник
Октомври