Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Дилемата на Nissan

Снимка: Getty Images

Затварянето на каталунските заводи на Nissan няма да е евтино. Това обяви испанският държавен секретар по промишлеността Раул Бланко, който изчисли, че това ще струва на компанията 1 милиард долара. Причините се основават на традицията на Nissan в индустриалните отношения, но и на нуждите на автомобилния сектор, пише elconfidencial.com.

Поддържането на завод с загуби в свободната зона, като не се използва дори 30% от капацитета му, е много скъпо. Според източници от индустрията Nissan, затварянето на свободната зона и останалите каталунски фабрики ще струва приблизително по 300 000 евро за работник. Но проблемите на компанията идват от изтеглянето на японската група от континента, както и от инсталирания капацитет на Nissan-Renault в Испания. Всъщност те договориха заем от 4,5 млрд. долара като разходи за глобалното си преструктуриране, като едва 20% от тези средства са предназначени за Европа.

Освен това, през последните няколко десетилетия работниците на Nissan са високоплатени и при всяка корекция служителите в неравностойно положение напускат компанията с щедро обезщетение. Досега компанията винаги отказваше да има двойна скала на заплащане в замяна на придобиването на нови модели - игра, в която влиза Seat. Но все пак всяка компания има своя синдикален стил на защита на работниците. През 2019 г., когато Nissan искаше да уволни 1500 души, а това парализира Барселона за месеци наред. В крайна сметка, само 580 работници напуснаха компанията, но при оптимални условия. 

Освен това автомобилните компании не могат да се откажат от продажбите. Фабриката е едно, а марката - друго. Nissan не може да разочарова потребителите си нито в Барселона, нито в Каталония, нито в Испания, защото това също ще има своята цена. Qahsqai остава един от най-успешните модели SUV. През 2019 г. той беше най-продаваният кросоувър, с общо 30 155 единици. Този модел е направен във Великобритания, където фабриката няма да се затвори. Компонентите на Qashqai се произвеждат в Кантабрия - в завод, който ще остане на ръба на тази криза. Следователно, ако сега Nissan би могъл да напусне Каталуния на много по-ниска цена, то в дългосрочен план това ще се окаже много по-скъпо начинание.

Испанското правителство е особено загрижено на фона на случващото се в страната. До момента се представят различни планове: превръщането на завода във фабрика за батерии за електрически автомобили в замяна на пакети за държавна помощ, или друго - постепенно затваряне, което ще позволи на Nissan да задържи завода до производствен минимум, за да даде време на доставчиците да се адаптират към промяната. Въпреки че всички знаци сочат затваряне и индустриална криза със значителни размери, никой в ​​Барселона не знае със сигурност какво ще се случи с Nissan. Решението за това ще бъде взето утре в Токио. 

Източник: elconfidencial.com 

още по темата
още от Автомобили