А1 запазва стабилен ръст на всички основни показатели

 А1 запазва стабилен ръст на всички основни показатели

А1 запазва стабилен ръст на всички основни показатели

А1 продължава да бележи ръст във финансовите си показатели и през второто тримесечие на 2019 г., като запазва позитивната тенденция от последните три години. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават със 7,5% до 93,4 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи растат с 4% и достигат 115,4 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 45,1 млн. евро, регистрирайки ръст от 9,3% на годишна база.

Ръстът на приходите от услуги се дължи основно на фиксирания бизнес, който расте с 14,4% до 28,9 млн. евро. Основните причини за това са големият брой ICT проекти за бизнес клиенти, откриването на нов високотехнологичен дейта център на A1 в София и реализираните IoT проекти в български общини и големи компании. А1 продължава да генерира високи приходи и от повишеното качество на телевизионното съдържание и от каналите MAX Sport. В резултат на тези усилия средният приход от фиксирана линия (ARPL) продължава да бележи ръст на годишна база – с 5,6% до 13,2 евро, а броят на клиентите на фиксирани услуги се увеличава с 2,5% до 1,040,500.

Мобилният бизнес също запазва позитивния тренд с ръст от 4,6% до 64,5 млн. евро благодарение на увеличения брой на бизнес абонатите и повишените усилия за запазване на клиенти на частния сегмент чрез специални пакетни оферти. Стабилните резултати на мобилните услуги в бизнеса и при крайните клиенти резултира в ръст на средния приход от абонат (ARPU) от 8,2% до 5,6 евро.

(в млн. ЕВРО)

Q2 2019

Q2 2018

Q2 +/- %

 

H1 2019

 

H1 2018

H1 +/- %

Приходи

115.4

111.0

4.0%

226.5

218.0

3.9%

Приходи от услуги

93.4

86.9

7.5%

182.9

170.9

7.0%

Приходи от мобилни услуги

64.5

61.6

4.6%

126.3

121.2

4.2%

Приходи от фиксирани услуги

28.9

25.3

14.4%

56.6

49.7

13.9%

Приходи от оборудване

20.7

21.5

-4%

40.7

42.9

-5.3%

Други приходи

1.3

2.5

-49.0%

2.9

4.1

-28.5%

Печалба (EBITDA)

45.1

41.2

9.3%

87.9

77.6

13.3%

Среден приход от абонат (ARPU)

5.6

5.2

8.2%

5.5

5.1

7.6%

Среден приход от фиксирана линия (ARPL)

13.2

12.5

5.3%

13.0

12.3

5.9%

Клиенти на мобилни услуги (в хиляди)

3,836.8

3,973.5

-3.4%

3,836.8

3,973.5

-3.4%

Клиенти на фиксирани услуги (в хиляди)

1,040.5

1,014.7

2.5%

1,040.5

1,014.7

2.5%

Първо полугодие на 2019-а

През първата половина на 2019 г. приходите от услуги нарастват със 7% до 182,9 млн. евро благодарение на ръста на фиксираните услуги и на мобилните услуги. Добрите резултати, които фиксираните услуги отчитат от началото на годината, са в резултат от персонализираните корпоративни решения и допълнителното ексклузивно спортно съдържание, което А1 предлага. За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция при средния приход от абонат.

Разходите на компанията през първото полугодие на 2019 г. намаляват вследствие на намалените разходи за оборудване, устройства и реклама, които успяват да компенсират повишените инвестиции в персонал и телевизионно съдържание. Вследствие на тези фактори А1 отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13.3% до 87,9 млн. евро за първите шест месеца на годината.

 

 


 


 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ