Акциите на компаниите за електрически автомобили се сринаха на борсата в САЩ

Акциите на компаниите за електрически  автомобили се сринаха на борсата в САЩ

Акциите на компаниите за електрически автомобили се сринаха на борсата в САЩ

Акциите на компаниите за електрически автомобили се сринаха вчера на борсата в САЩ. Поведени от най-големия производител на елколи в света Tesla всички компании от сектора регистрираха сериозни загуби. При някои случаи понижението спрямо върховата им точка от последните 1-2 месеца възлиза на над 50%.

Реакцията на инвеститорите да разпродават тези активи идва успоредно с повишаващите се цени на петрола, които преди месец бяха около 55 долара за барел, а се насочват към 70 долара, което е ръст от над 25%.

Акцията на Tesla затвориха търговията под 600 долара за първи път от декември 2020 г. Само в рамките на последния един месец цената й се срина с цели 30% от 860 долара на 597 долара. Това се случи, въпреки че компанията обяви голям договор за доставки на никел за производството на батерии.

Китайската компания NIO, посочвана от мнозина за основен конкурент на Tesla, също регистрира значителен спад. Само за един ден тя изгуби 3% от стойността си, а през последния 1 месец пазарната и оценка се понижи с цели 40%.

Това важи и за ред други компании, които твърдят, че разработват иновативни продукти или различни електрически автомобили, които са много назад в процеса в сравнение с Tesla и NIO. Примери са китайската Li Auto (30% спад спрямо февруари), Canoo (40% спад спрямо февруари), Workhorse Group (65% спад).

Тенденцията засегна дори и компании, листвани от другата страна на океана – например един от водещите глобални производители на батерии и разнообразни електрически превозни  средства в Китай BYD, които бележат спад от над 20% за последния месец.

Въпреки настоящите корекции цената на акциите на някои от тези компании остава изключително висока. Например съотношението между пазарната капитализация и годишните приходи на Tesla e над 900, докато на традиционните автомобилни компании – в пъти по-ниско. При Volkswagen е 24, при Toyota – 15, при General Motors – 12.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ