Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Акронис" е иновативен работодател, това привлича днес изключителните специалисти

346

Пламен Тошев е управляващ директор на "Aкронис България". С повече от 12 години опит в софтуерната индустрия, той има значителен брой успешно реализирани проекти и широк набор от управленски умения. През 2016 г. става едноличен собственик и управляващ директор на T-Soft, която е придобита 2 години по-късно от глобалния лидер в сферата на хибридната облачна защита и съхранение на данни "Акронис". Като управляващ директор на "Акронис България" Пламен Тошев отговаря за разширяване присъствието на компанията на българския пазар и развитието на новосъздадения развоен център тук.

Даваме възможност на нашите служители да се развиват на световно ниво, казва Пламен Тошев, управляващ директор на "Акронис България"

 

- Господин Тошев, по света "Aкронис" e известна като стабилен партньор за киберзащита на повече от 500 000 бизнеси. За България обаче компанията е сравнително нов играч с амбицията бързо да привлече стотици талантливи инженери. Ще успеете ли да го направите? И как?

- "Акронис" предлага доста интересни възможности на българските ИТ специалисти. Ние сме една от малкото международни компании, които изграждат в София истински развоен център за създаване на нови продукти - център, в който ще се извършва разработка на изцяло нови решения и внедряване на нови технологии като блокчейн и изкуствен интелект. "Акронис" се гордее с иновациите си и явно успяваме да предадем тази наша страст и на кандидатите за работа, тъй като от 20 души през август 2018 г. вече наброяваме 110 сега. Този растеж е устойчив и ни дава надежди, че ще успеем да постигнем целите си, а именно София да се превърне в основен център на компанията.

- Кой е най-ценният актив на вашата компания? Как го определяте и дообогатявате?

- Най-ценният актив са нашите служители, но не просто защото те носят знанието в компанията или създават продуктите ни. "Акронис" е иновативна и динамична компания, фокусирана върху разработката на нови технологии и решения. За да бъдем успешни в това, трябва да привличаме изключителни специалисти и да им осигуряваме подходящи условия да развиват и прилагат своите умения. Тези условия включват добра работна среда, заплащане, допълнителни придобивки, но също така и възможности за участие в научноизследователски проекти, които разработваме с университети по целия свят. Освен това активно подкрепяме нашите служители в създаването на патенти и участието им в различни образователни инициативи. Това допринася както за тяхното израстване, така и за изграждането на умения от най-високо ниво в цялото ИТ общество в България.

- От какво значение е брандингът на работодателя във висококонкурентна среда като вашата?

- В световен мащаб има недостиг на качествени ИТ специалисти. Заплащането е високо и основната мотивация на добрите професионалисти вече не е главно финансова. Правилното позициониране на компанията като иновативен работодател, даващ възможности за развитие на световно ниво, е ключово за успеха. Разпознаваемостта на бранда "Акронис" в ИТ средите е най-доброто средство за създаване на интерес сред специалистите. От друга страна е важно да създадем правилните очаквания - ние не сме софтуерен гигант, развиваме се активно и това създава много възможности за израстване на нашите служители.

- Как измервате успеха на марката като работодател?

- Оценяваме този успех по два критерия. Първият е интересът към отворените ни позиции. Следим ежедневно броя и качеството на кандидатите и анализираме слабите си страни. Това ни позволява изключително динамично да променяме дейностите по позициониране на компанията. Вторият критерий е обратната връзка от служителите ни. Все пак за нас бройката не е самоцел - важното е да изградим устойчив и успешен развоен център. Качеството на служителите, тяхното удовлетворение от работата и мотивация са от критична важност за компанията. Отново анализирайки тази обратна връзка, се стремим да променяме политики и процеси динамично, за да отговорим на модерните тенденции в осигуряването на отлични условия за работа.

Интервюто е публикувано в новия брой на сп. Мениджър. Автор: Ирина Велева. Снимка: Личен архив

още от Бизнес
24
Събота
Август