Алгоритми ще съветват клиентите на Amazon какви дрехи да пробват

Алгоритми ще съветват клиентите на Amazon какви дрехи да пробват

Универсалният магазин на бъдещето на "Амазон" (Amazon.com) включва препоръки от алгоритъм и, по думите на един корпоративен директор, "вълшебна кабина" в пробната, съобщава Ройтерс. Онлайн търговецът прави поредна крачка за разрастване на модния си бизнес като обяви в четвъртък, че ще отвори първия си магазин за облекло тази година, който технологично да взема предвид индивидуалните особености.

"Не бихме направили нищо във физическата търговия на дребно, освен ако не чувстваме, че можем значително да подобрим клиентското изживяване", казва управляващият директор Симоина Васен.

Планираният "Амазон Стайл" (Amazon Style) заема площ от 30 000 квадратни фута (2787 квадратни метра), което е по-малко от типичния универсален магазин. Артикулите са на стелажите, а за да изберат цвета и размера, които искат, клиентите сканират код с мобилното приложение на "Амазон".

За да пробват дрехите, които са в склада, клиентите се нареждат на виртуална опашка за пробната, която отключват със смартфона си когато всичко е готово. "В пробната има лично пространство за Вас, за да продължите да пазарувате, без да се налага да излизате. Чрез сензорен екран клиентите могат да поискат повече артикули, които персоналът доставя в кабината в рамките на минути. Това е като вълшебна кабина с привидно безкраен избор", казва Васен.

Сензорните екрани също така предлагат артикули на купувачите. "Амазон" пази запис на всяка стока, която клиентът сканира, така че алгоритмите на компанията правят персонализирани препоръки за дрехи. Клиентите могат да попълнят и анкета за стила. Докато стигнат до пробната служителите вече са оставили заявените от клиента артикули, както и такива, които "Амазон" е подбрал. Купувачите могат да се откажат с помощта на консиерж (сътрудник, бел. ред.), казват от "Амазон".

Компанията наскоро изпревари "Уолмарт" (Walmart) като най-големия продавач на дрехи в САЩ, сочат данните от изследване. Въпреки това все още съществуват възможности за разширяване на бизнеса и конкуренцията с компании като "Мейсис" (Macy's) и "Нордстром" (Nordstrom), които отвориха по-малки магазини.

Разгръщането на "Амазон" от удобни и физически магазини за хранителни стоки все още не е променило търговията на дребно. Новият магазин на компанията има за цел да привлече широк кръг купувачи с предлагането на стотици марки, казва Васен, отказвайки да даде примери.

Няма равни на стотиците сътрудници и каси без касиер на тези на "Амазон", казва Васен. Там с помощта на биометрична система, позната като "Амазон Уан" (Amazon One), клиентите могат да плащат с едно движение на дланта.  

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ