Alibaba и Tencent събират армии за битка в сектора на търговията

Alibaba и Tencent събират армии за битка в сектора на търговията

Alibaba и Tencent събират армии за битка в сектора на търговията

Китайските технологични гиганти Alibaba и Tencent, чиято обща стойност е 1 трилион долара, активно инвестират в сектора на търговията на дребно на фона на битка за дигиталните портфейли на купувачите, информира Ройтерс.

От началото на годината двете компании са похарчили над 10 милиарда долара за сделки в търговията, като са разширили присъствието си както онлайн, така и при физическите магазини.

Агресивният поход, подкрепен от купища пари и скачащи цени на акции, е част от битката за спечелването на потребители и оператори на магазини.

Резултатът - останали са все по-малко търговци на дребно, които все още не са се присъединили или към Tencent, или към Alibaba.

Всички търговци от света на физическите магазини са много притеснени. Те трябва да вземат страна, каза генералният мениджър на компанията за проучвания Kantar Worldpanel Джейсън Юй.

Те се страхуват, че в противен случай ще бъдат изядени живи в бъдеще, допълни Юй.

Alibaba е най-големият китайски онлайн търговец и финансовото му филиал Ant Financial води в разплащанията с мобилни приложения. Силата на Tencent е в социалните медии, дигиталните плащания и игрите. Компанията има и голям дял във втория по големина в Китай онлайн търговец JD.Com..

Tencent и JD ди имат все повече съюзници, включително френската верига Carrefour, която обяви евентуална инвестиция от Tencent, както и американския гигант Walmart, който има дял в JD.

Tencent купи и дял в Yonghui Superstores, в търговските магазини за облекло Vipshop Holdings и Heilan Home, оператора на молове Wanda Commercial и постигна стратегическо партньорство с търговеца на хранителни стоки Bubugao.

В другия ъгъл е Alibaba, който инвестира още по-големи суми в Suning.com, Intime Retail, Sanjiang Shopping Club, Lianhua Supermarket, Wanda Film и подобния на IKEA Easyhome.

Ключов за битката е близо 13-трилионният пазар на мобилни разплащания в Китай, където конкуренцията между Alibaba и Tencent е изключително оспорвана. Alibaba взе дял от 33 процента във филиала си за разплащания Ant Financial миналия месец преди очакваното мега първично публично предлагане.

Ant Financial управлява най-голямата китайска платформа за разплащания Alipay, докато системата за разплащания на Tencent към популярния чат Weixin наваксва бързо. И двете компании полагат много усилия и в сектора на облачните изчислителни услуги.

Физическите магазини в Китай покриват около 85% от продажбите на дребно, което е огромно изкушение за технологичните гиганти.

Това е торта, от която Alibaba, JD и дори Tencent искат парче, каза Джейсън Юй.

В замяна физическите магазини получават достъп до системи за разплащания, логистични мрежи и други услуги, да не говорим за изобилието от потребителски данни, които технологичните компании контролират.

Alibaba инвестира 486 милиона долара този месец в голяма компания, специализирана в данни от търговията на дребно.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ