Amazon не издържа на конкуренцията, напуска Китай

Amazon не издържа на конкуренцията, напуска Китай

Amazon не издържа на конкуренцията, напуска Китай

Amazon обяви, че затваря платформата си в Китай от 18 юли, тъй като американската компания се съсредоточава върху по-печелившия бизнес да продава чуждестранни стоки и да предоставя облачни услуги в страната с най-голямо население в света, предаде Ройтерс.

Това решение разкрива до каква степен местните конкуренти на Amazon в онлайн търговията са попречили на компанията да набере инерция в Китай. Според проучване на фирмата iResearch Global компаниите Alibaba и JD.com са контролирали 82 процента от китайската онлайн търговия миналата година.

Говорителка на Amazon каза днес пред Ройтерс, че онлайн търговецът предупреждава продавачите, че няма повече да поддържа платформа за продажби, нито ще предоставя услуги на китайския сайт на Amazon - Amazon.cn.

Работим в тясно сътрудничество с нашите продавачи, за да гарантираме плавен преход и да продължим да предоставяме най-добрата възможна услуга за потребителите, посочи говорителката в изявление, цитирана от БТА.

Продавачите, които искат да продължат да продават чрез Amazon извън Китай могат да го правят чрез Amazon Global Selling, се посочва още в съобщението.

Източници уточниха, че пазаруващите от Amazon в Китай няма да могат да купуват стоки от трети търговци в страната, но ще могат да поръчват от САЩ, Великобритания, Германия и Япония чрез глобалната платформа на компанията.

Говорителката на Amazon отбеляза, че компанията ще продължи да инвестира и расте в Китай чрез Amazon Global Store, Global Selling, електронните книги Kindle. Amazon Web Services, подразделението на компанията за облачни услуги, също ще бъде запазено.

Оттеглянето на най-голямата компания за онлайн търговия в света се случва на фона на общото забавяне на растежа на електронната търговия в Китай. Alibaba отчете през януари най-бавния растеж на печалбата си от 2016 година, а JD отговаря на променящата се бизнес среда със закриване на работни места

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ