Apple надмина всички очаквания на Уолстрийт за тримесечието

Apple надмина всички очаквания на Уолстрийт за тримесечието

Apple надмина всички очаквания на Уолстрийт за тримесечието

Американският технологичен гигант Apple надмина всички прогнози на Уолстрийт за тримесечието, след като ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса по света, които принудиха милиони хора да останат по домовете си, насърчиха търсенето на новите модели iPhones, iPads и Mac на компанията, пише Блумбърг.

Компанията отчете приходи от 59,7 млрд. долара за фискалното трето тримесечие – рекорден резултат за периода април-юни. Това е ръст от 11% спрямо предходната година и значително над прогнозите на анализаторите, които очакваха приходи от 52,3 млрд. долара.

Нетната печалба на Apple за периода е 11,3 млрд. долара, докато анализаторите предричаха тя е малко под 9 млрд. долара.

Най-голямата технологична компания в света обяви още разделяне на акциите си с 4 за 1, след като стойността им нарасна с над 80% за изминалата година. От фирмата обаче потвърдиха информацията, че следващата генерация iPhone ще излезе на пазара „няколко седмици по-късно“ от обичайното.

„В тези несигурни времена нашето представяне е доказателство за важната роля, която продуктите ни играят в живота на нашите клиенти“, коментира главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук.

Пандемията най-вероятно е стимулирала продажбите на таблетите iPad и компютрите Mac заради работата и ученето от разстояние, докато затварянето на магазините на компанията се е отразило негативно на продажбите на iPhone, коментира Кук в интервю за Bloomberg TV

Представеният през април по-евтин модел на Apple - iPhone SE, се оказа изключително добре позициониран за настоящите икономически условия. Приходите на компанията от дивизията за смартфони са 26,4 млрд. долара, като прогнозите на анализаторите бяха за приходи от 21,3 млрд. долара. Тези от дивизията за iPad са 6,6 млрд., а от Mac – 7,1 млрд.

Услугите, в които влизат абонаментите за за App Store, Apple Music и iCloud са генерирали продажби за 13,2 млрд. долара спрямо 11,5 млрд. година по-рано. Компанията обяви, че има над 500 млн. платени абонати и е очаква да достигне 600 млн. до края на годината.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ