нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

BIC - голямата марка за малките неща, без които не можем

Снимки: официален сайт на BIC

От скромно начало до емблематична марка – историята на най-известната марка за химикалки BIC е удивителен разказ за успеха на предприемаческото мислене в годините, когато думичката стартъп все още не е била на мода.

Тази история започва просто - с визия и химикал. Целта на основателя на BIC – Марсел Бих искал да създаде продукт, който да отговори на една основна потребност на потребителя: лесен инструмент за писане. Но резултатът е много по-голям - BIC демократизира изкуството на писане и дава на всички силата на творческото изразяване.

Популярната в цял свят марка с производството на потребителски продукти за ежедневна употреба като запалки, самобръсначки и химикалки е създадена през 1945 г. от Марсел Бих. Година по-рано Бих и Едуард Буфард основават бизнес за производство на части на инструменти за писане.

От създаването си BIC е световен лидер в производството на продукти за химикалки, запалки и самобръсначки и вече 75 години не престава да бъде част от ежедневието на милиони потребители, като продължава да прави простички, но изобретателни и надеждни продукти за всички, навсякъде.

Днес BIC е повече от наложен бранд, той е един от маркерите на поп културата, представен именно като такъв с най-оборотната си химикалка – прозрачната, със сиьото капаче – в дизайнерската колекция на Музея за модерно изкуство в Ню Йорк. Писалката Bic, по-точно Bic Cristal, е всъщност първият продукт на компанията,  създаден през 1950 година под марката BIC®.

През 1970 година BIC пуска на пазара първата 4-цветна писалка, а в следващите години излизат и първата джобна запалка с регулируем пламък, както и първата самобръсначка. BIC е първата марка, която пуска самобръсначка от една част.

Днес BIC продължава да се развива заедно със своите потребители като не се отклонява от основната си философия - да създава емблематични и устойчиви продукти, направени семпло и креативно. „Ние преосмисляме ежедневието, проектирайки прости решения, които дават възможност за себеизразяване.“, е девизът, който обяснява устойчивото дълголетие на компанията.

Като част от глобалния си план за трансформация, насочен към повишаване на ефективността и изграждане на структура за поддържане на устойчивия растеж, BIC отвори и първия си център за споделени услуги в София.

Позиционирано в "Мол България", поделението BIC Services Sofia ще консолидира административните задачи и дейности на компанията в сферата на финанси, счетоводство и отчет, транзакции и снабдяване, обслужване на клиенти и други корпоративни функции в Европа.

Нина Панова

още от Бизнес