нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Делион и Beluga Group подновиха партньорството си за нови пет години

На снимката (отляво надясно): Петя Тотлякова, Бранд Мениджър, Делион, Павел Улюкаев,  Export Director Beluga Group, Сергей Корольов, Export Manager Beluga Group, Желязко Иванов, Маркетинг мениджър, Делион,Рангел Рангелов, Мениджър дивизия, Делион

 

Креативност, иновация, съчетани с бизнес нюх и мислене извън установените граници – това е ключът към успеха на Делион, част от ВМ Финанс Груп – компания с повече от 23 години опит в маркетинга и дистрибуцията на спиртни напитки, тютюневи и захарни изделия. Наскоро Делион подписа нов 5-годишен договор с Beluga Group – производител на висококачествените водки Beluga и Беленькая. Световният лидер в премиум сегмента отново гласува доверие на българската компания, която през годините доказа високия си професионализъм, опит и отношение към популяризирането на брандовете си.

Казват, че успехът на всяка компания се крие в хората, които стоят зад нея и екипът на Делион категорично потвърждава това. Петя Тотлякова, Рангел Рангелов и Желязко Иванов са част от хората, които работят над изграждането и популяризирането на бранда Beluga в България още от самото начало. „Партньорите ни оценяват високо това, че с годините екипът запази целостта си и това, че много от служителите на Делион са част от компанията толкова дълго време”, споделя Петя Тотлякова, Бранд мениджърът на марката в Делион.

„По време на преговорите при сключването на първия договор имахме дълги дискусии по много от точките, преди да постигнем финалното споразумение. При настоящото преподписване, партньорите ни от Beluga Group, споделиха, че не е имало и миг съмнение, че ние сме правилният партньор, който да представлява техните марки на българския пазар”, допълва още Петя.

Екипът на компанията работи като перфектен часовников механизъм и това се вижда от постигнатите резултати. Делион превръща бранда Beluga в безапелационен лидер през последните 5 години в сегментите Ultra Premium/Super Premium Vodka по данни на IWSR Bulgaria, при това с над 40% пазарен дял.

„Изградихме доверие към марката, показахме нейната история, функционалните и емоционални ползи при нейната консумация. Зад процеса по налагането стоеше цялата ангажираност на маркетинг и търговския екип чрез изграждането на задължителната за нова марка дистрибуция. Получихме и престижната награда – Beluga Night Life Award – за едно от нашите събития”, споделя Маркетинг мениджъра Желязко Иванов.

В ситуация на световен локдаун, затворени бизнеси и динамични промени в нагласата на хората за преживявания, забавление, консумация и като цяло – начин на живот, потреблението на премиум продукти също се промени. „Цялостната ситуация с коронавируса беше и остава предизвикателство пред бизнеса. Част от това, което направихме ние е, че се възползвахме от алтернативни канали за продажба. Бяхме много активни в електронната търговия, която в ситуацията на локдаун показа големия си потенциал – този канал увеличи продажбите си над 3 пъти. Друго, което научихме е, че при всяко затваряне в началото има период на по-голяма несигурност, който после отминава. Хората намират различни начини да се забавляват – у дома, на открито или дори онлайн, чрез организиране на дегустации, онлайн курсове по миксология и др.”, споделя Рангел Рангелов, Мениджър дивизия на Делион. 

Понятието за лукс също се промени много сериозно в последните години. Делион и Beluga обаче остават актуални през цялото време. „Ако преди луксът означаваше да притежаваш нещо скъпо, сега вече не става въпрос за притежание, а за преживяване. Модерните луксозни марки създават уникални преживявания, предлагайки не само най-високо качество, но и автентичност, и ексклузивност. Ние направихме точно това със знаковите Beluga събития, които организираме в най-престижните заведения”, разказва Рангел.

Развитието на коктейлната култура в България също помага. „Ако допреди години разбирането беше, че в коктейлите се използват по-евтини марки, то в момента интересът към консумация на коктейли с премиум напитки расте. Уверени сме , че усилията ни в тази посока с водка Beluga носят положителни резултати”, убедена е Петя. Друг добър пример е тенденцията „food pairing”, която компанията налага. Деликатесите и хубавата храна изискват качествено питие, а комбинацията гарантира наслада.

Колко различна може да бъде една водка? Накратко – много! За създаването на Beluga се използва уникален малц, произведен в екологично чист район на Западен Сибир. Процесът на ферментация също е изцяло естествен – химически добавки не се използват. А и Beluga предлага две специални серии, които допринасят за разнообразието от вкусове. Beluga Transatlantic Racing е вдъхновена от руския отбор по ветроходство и е с ечемичен малц и екстракт от диви ягоди. Beluga Allure пък е с кленов сироп и екстракт от смокиня, което я прави по-мека и добавя аромат с нотки на сладост, подправки и прясно изпечен хляб.

Силата на портфолито на Beluga Group в България се допълва и от успешното присъствие на друга марка – Беленькая, макар и позиционирана в различен клас. Любопитен факт е, че през 19-ти век другата дума използвана за водка в Русия е Беленькая. Сега тя се дестилира по традиционен начин със специална филтрация през 13-метров филтър от въглища, като процесът на производство при двата продукта е изцяло различен.

Как обаче се измерва успехът на една компания, освен в цифри? Чрез постижения и признание – признание от партньори, признание на потребители и удовлетвореност на екипа. Beluga Group вижда в лицето на Делион екип от професионалисти, грижещи се експертно и сърцато за нейните марки и това носи удовлетворение за българската компания. Доказателство за оценката е и често повторяемият избор именно маркетинговите кампании и проекти на екипа на Делион реализирани в България да се посочват като пример за най-добра практика за Beluga Group с всички останали пазари в цял свят.

 

още от Бизнес