„Димитър Маджаров“ - 30-годишна история на успеха

„Димитър Маджаров“ - 30-годишна история на успеха

„Димитър Маджаров“ - 30-годишна история на успеха

Истински продукти с автентичен вкус, като от едно време – това е заложено в сърцето на марката „Димитър Маджаров“. Вече три десетилетия тя е символ на гарантирано качество, а портфолиото ѝ включва над 160 млечни и месни продукти. А първият бизнес принцип, от първия ден на фирмата, стартирала дейност преди 30 години гласи: „Нося цялата отговорност и стоя зад нея!“

Началото

Историята на компанията, създадена от Юлия и Димитър Маджарови, започва през далечната 1991 г. като фирма за търговия с хранителни продукти. Двамата инженер-технолози бързо се ориентират и през 1994 г. откриват първия цех за производство на колбаси. Пет години след това започват да правят и млечни продукти в мандра, взета под наем. Днес марката „Димитър Маджаров“ предлага над 160 млечни и месни продукти и храни с традиционно специфичен характер, сертифицирани в Европейската общност и по БДС стандарт. Компанията притежава две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет до 30 тона месо дневно. В началото за „Димитър Маджаров“ работят 5 човека. Тридесет години по-късно – над 320. В семейния модел на управление се включва и дъщерята Станислава Маджарова, която ръководи маркетинга, връзките с търговските вериги и износа. Синът Филип е финансист и има собствен бизнес в друга сфера, но и той помага на семейното предприятие чрез консултации.

Инвестициите

„Димитър Маджаров“ инвестира в различни линии, технологии за опаковане, построяване и оборудване на нов завод за месопрератока, разширяване на капацитет, модернизация на собствена овцеферма и др. Последната инвестиция е от 1 000 000 лева – в производство на прясно мляко „Димитър Маджаров“. Години отнема на компанията да проучи потребителските вкусове и да организира процеса. Резултатът е три вида прясно мляко от 100% българска суровина: с масленост от 3.6%, 2.00% и 4.5%. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи или кондензирани млека и консерванти. Планират се инвестиции в нова сграда с цех за сирене, в нови разфасовки и опаковки на млечните продукти, както и комбинирани слайсове.

[[{"fid":"385739","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":537,"width":805,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Нововъведенията

Фирмата непрекъснато експериментира с нови продукти през своята 30-годишна история. Такъв един ескперитемент е въвеждането на луканка с по-голям диаметър – Ф70, която „зрее“ и се суши 60 дни. Истинско предизвикателство е и пускането на пазара на натуралната селекция колбаси (серията „Качествен живот“), в която популярните консерванти за заменени с жива жива закваска – Lactobacillus plantarum GLP (пробиотичен лактобацил). Маджарови са и първите в бранша, които предлагат бели саламурени сирена и кашкавал от 4 вида мляко – краве, овче, козе и биволско. Новост за пазара е и серията функционални млечни продукти със здравни ползи, My BiFiPro. „Водеща ценност за нас е качеството. Налагаме го в цялата си гама от продукти. Използваме само българска суровина. Произвеждаме полезни за здравето храни и правим различни нововъведения. Стремим се да предлагаме продукти, които първо ние бихме харесали – като вкус, качество, визия”, обяснява Маджаров.

[[{"fid":"385740","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":450,"width":300,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Водещите продукти

„Работим по отраслови норми, технология и български държавен стандарт, валидни от 90-те години на XX век“, разказва Юлия Маджарова. „Продуктите ни трябва да са истински, а вкусът като от едно време.“ Месните деликатеси като луканка „Маджаров“, луканка „Панагюрска“, кайсерован врат „Тракия“, филе „Монтана“, сух салам „Бургас“ и филе „Елена“ са сред най-предпочитаните от потребителите. От млечните продукти на фирмата най-много се търсят кравето сирене „Маджаров“, кашкавалът по БДС стандарт, пушеният кашкавал и киселото мляко. По данните на Euro Senso Lab киселите млека Димитър Маджаров с 3.6% и 4.5% масленост са на първо място по предпочитание, с най-високи оценки за мирис, вкус, цялостно впечатление и специфични характиристики като повърхност, гъстота, масленост. Във всички тях се използва само проверена българска суровина и закваска с Lactobacillus bulgaricus.

Семеен модел на управление и бизнес принципи

Във фирмата първият бизнес принцип е „Нося цялата отговорност и стоя зад нея“. Вторият е да не се пристъпват високите критерии за качество на храната. „Произвеждаме продукти за нас, за децата ни, за техните деца и за всички останали хора. Не бихме си позволили да направим компромис с това. Още от хранително-вкусовия институт с Юлия имаме изградени много строги етични възгледи, които спазваме и днес на всяка цена“, коментира Маджаров. Третият бизнес принцип е: „Аз съм това, което правя“. Служителите виждат взаимоотношенията в семейство Маджарови, отношението им към работата и към храната. Така изграждат и доверие. То е не само към персонала и партньорите, а се проектира и в марката „Димитър Маджаров“. „От нашето семейство за вашето семейство“ е не просто рекламен девиз на фирмата, а концепция, която се следва неотлъчно от всички.

Пазарите

Първият износ на „Димитър Маджаров“ е на сирене за Австралия и Нова Зеландия. Днес компанията присъства в почти цяла Европа и в държави като Ливан, Израел и др. Всяка година износът бележи ръст, основно при млечните продукти. „През последните 3 години отчитаме ръст в търсенето на бели саламурени сирена не само от краве, но и от овче, и козе мляко“, разказва Станислава Маджарова, която отговаря за новите пазари.

Стабилността на компанията носи спокойствие на служителите

Работещите в „Димитър Маджаров-2“ най-много ценят спокойствието, което фирмата им дава и човешкото отношение. „Кабинетът ми винаги е широко отворен. Хората знаят, че ще се опитаме да помогнем на всеки“, пояснява Димитър Маджаров. Стартиралата преди 30 години фирма с двама служители днес е сред десетте най-големи месни и млечни производители у нас. А родената в Пловдив марка присъства в хранителни вериги от Лондон до Австралия.

Наследството

[[{"fid":"385741","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":452,"width":301,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да довършат започнатото, като предложат безкомпромисното качество на създадените традиционни продукти с автентичен български вкус на нови пазари. „Има все по-голям недостиг на кадри. Днешното поколение не  мечтае да работи в производство“, споделя Димитър Маджаров. Но е убеден, че децата и внуците ще се справят с всички предизвикателства също толкова успешно, колкото двамата със съпругата му, постигайки своята голяма мечта: на трапезата на всяко българско семейство у нас или в чужбина да има любим продукт от тази марка. От семейство Маджарови за нашите семейства!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ