нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Ferrari задмина Ford и General Motors по пазарна капитализация

Снимка: Guliver / Getty images

Италианският производител на спортни автомобили Ferrari вече струва повече от Ford и General Motors, след като вчера пазарната капитализация на компанията надмина 30 млрд. долара, предаде Си Ен Би Си.

Дотук се стигна след като вчера акциите на компанията поскъпнаха с 7% на фона на по-добро от очакваното финансови резултати за първото тримесечие. Въпреки че затвори заводите си през март, общите доставки на автомобили на компанията нараснаха с 5% в сравнение със същия период на миналата година, достигайки 2 738 броя. Приходите на компанията намаляха с 1% до 1,02 млрд. долара. Това обаче е по-добър резултат от очакваните от анализаторите приходи от 852 млрд. долара

Освен това компанията възобнови работата на заводите си в Маранело и Модена, като се очаква те да заработят на пълни обороти в петък.

Макар че италианският автомобилен бранд произвежда само по 10 хил. автомобила на година, спрямо 7,7-те милиона на  General Motors за миналата година, инвеститорите залагат, че марката Ferrari и високите маржове при продажби ще доведат до по-добро представяне на нейните акции, отколкото това на другите автомобилни производители, в условията на криза.

Пазарната капитализация на Ferrari удари 30,1 млрд. долара в ранната търговия в понеделник, преди да падне до 29,8 млрд. долара при затварянето на борсите. Същевременно с това капитализацията на General Motors падна под 29,3 млрд. долара, а тази на Ford под 19,2 млрд. Fiat Chrysler, от която Ferrari бе отделена през 2015 г., отчете спад на капитализацията до 13 млрд. долара. От първичното публично предлагане на борсата до днес акциите на Ferrari са се оскъпили трикратно.

През април Ferrari обяви дивиденти от 1,13 евро (1,23 долара) за акция, което е ръст от 10%. Тогава компанията намали прогнозата си за нетни приходи за годината от 4,1 млрд. евро до между 3,4 и 3,6 млрд. евро.

Стойността на бранда и търсенето на спортни автомобили в ценовия диапазон между 215 хил. и 1 млн. долара помогнаха на компанията да поддържа марж на печалба от 24%, като при повечето автомобилопроизводители той е коло 5%.

още от Бизнес