Трудни времена за германския бизнес

Трудни времена за германския бизнес

Трудни времена за германския бизнес

Германският износ за Обединеното кралство се е свил с 30% през януари на годишна основа заради влизането в сила на Брекзита. Това съобщи днес Федералната статистическа служба Destatis, цитирана от АФП.

Външната търговия на Германия с Обединеното кралство пое по низходяща траектория още през 2016 г., когато страната гласува за излизане от Европейския съюз. Брекзит бе финализиран на 1 януари тази година, като по този начин бе сложен край на свободното движение на стоки между Обединеното кралство и блока. В сила влязоха нови правила, които предизвикаха трудности в търговията в редица сектори.

За цялата 2020 г. германският износ за Великобритания се е свил с 15,5% спрямо предходната година, като това представлява най-големият спад от 2009 г. насам.

Стойността на стоките "made in Germany", доставени отвъд Ламанша, е общо 66,9 милиарда евро за миналата година спрямо 89,0 милиарда евро през 2015 година – една година преди референдума за Брекзит, отбеляза Destatis.

Британският внос в Германия през 2020 г. е бил стойност от 34,7 млрд., което представлява спад с 9,6% спрямо предходната година.

През 2019 година Великобритания е слязла на седма позиция в класацията на търговските партньори на Германия, след като през 2015 г. е била на второ място.

Същевременно с това Destatis отчете и изненадващо свиване на продажбите на дребно с цели 4,5% през януари спрямо декември, когато бе отбелязан спад от 9,1%. Прогнозите на анализаторите бяха за спад от 0,3%.

На годишна база продажбите на дребно са свили с 8,7 % през януари, следвайки ръст от 2,8% през декември 2020 г. Прогнозите бяха за нарастване с 1,7%. Това е първото понижаване на продажбите на дребно на годишна база от април 2020 г. насам, когато те се свиха с 5,6%.

Лоши резултати отчитат и германските пивовари, чиито продажби са се понижили с 27% през януари спрямо същия период на миналата година, съобщава още Федералната статистическа служба. През първия месец на 2021 г. са продадени около  4,7 милиона хектолитра (равни на 100 литра) от пенливата напитка.

По-рано Асоциацията на немските пивовари (DBB) съобщи, че германските производители са били принудени да изхвърлят милиони литри продукти с изтекъл срок на годност поради ограничения, наложени от пандемията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ