Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

За пръв път след оптимизирането на портфолиото Armani отчете ръст на продажбите

Снимка: Getty Images

Опростяването на марките на италианската група Armani, което започна през 2017 г., даде плод година по-рано. 2019 година завърши за компанията с връщане към растеж след тригодишно планирано падане, дължащо се на оптимизирането на дистрибуцията и портфолиото на марката под само три етикета, информира Ройтерс

Нетните приходи на италианската модна компания възлизат на 2,158 милиарда евро, което е увеличение с 2,3% спрямо 2018 г. Продажбите с постоянен периметър (+ 7%) в пряко управляваната мрежа от магазини и електронна търговия се развиват добре. Общите приходи, включително лицензи, скочиха с 9% до 4,157 милиарда. 

През последните години групата на Armani оптимизира своето портфолио, като се съсредоточи върху Giorgio Armani, Emporio Armani и A | X Armani Exchange. Последните двама съответно усвоиха линиите Armani Collezioni и Armani Jeans. Преустройството беше придружено от преустройството на някои бутици и подобряването на дистрибуторската мрежа. През последната финансова година 105,5 милиона (в съответствие с 2018 г.) бяха инвестирани в рестартирането, също и в разширяване на мрежата за директна дистрибуция: тя вече има 598 магазина, със 70 повече отколкото в края на 2018 г., пише republica.it

Инвестициите в оборотен капитал леко намалиха парите и паричните еквиваленти, които останаха доста над 1,2 милиарда евро, докато печалбата преди данъчно облагане беше по-слабо засегната от очакваното (-12%) при 175 милиона евро. Долната линия на отчета за приходите и разходите показваше нетна печалба от 124 милиона.

Armani беше сред първите модни групи, разбрали тежестта от Covid-кризата. За една нощ, по време на седмицата на модата в Милано между 22 и 23 февруари, компанията затвори вратите на театъра и прехвърли своето стрийминг шоу. От началото на пандемията основателят изрази своето символично и осезаемо присъствие: това беше едно от първите му дарения за болниците, участващи в спешната ситуация (увеличени до 3 милиона предвид баскетболния отбор на "Олимпия Милано") и инициатива за преобразуване на италиански фабрики в производство на рокли.

По време на извънредното положение и наложената изолация, компанията помоли в отворено писмо луксозната индустрия да "забави" темпото си, за да стане по-устойчива. Armani се зае да работи за модифициране на веригата на дизайна, доставките и продажбите в магазините.

В Милано, както в бутиците, така и в ресторантите и хотелите, нормалността вече се връща при спазване на мерките за сигурност. И точно в ломбардската столица Armani се стреми да се върне със стил.

През септември ще бъдат представени колекциите на марките Giorgio Armani и Emporio Armani, във формат, който предстои да бъде определен.

А през януари 2021 г. е насрочена италианската премиера на Haute Couture на Armani Privé (събитие в Париж, което беше отменено, бел. ред.) в историческата обстановка на двореца Орсини в центъра на Рим.

Ударът на Covid през 2020 г. ще бъде неизбежен, като се има предвид премахването на туристическите потоци и замразяването на потреблението, но Armani "има както ресурси, така и широко консолидирана капиталова и финансова структура, способна да се справи с несигурността", пише италианското издание. 

Превод: Нели Тодорова 

още по темата
още от Бизнес