И преди, и сега онлайн продажбите в чужбина не са "сложен проект"

И преди, и сега онлайн продажбите в чужбина не са сложен проект

И преди, и сега онлайн продажбите в чужбина не са "сложен проект"

Буквално за ден ситуацията с глобалната пандемия активира каскада от промени в електронната търговия и бизнес процесите свързани с нея. Всеки ден куриерските компании променят или спират извършването на дадена услуга, спират да обслужват дадена улица/квартал/цял град или дори цяла държава. Това обаче означава, че ако даден онлайн магазин разчита само на една опция за доставка, то той е изцяло зависим от ограниченията на избраната от него куриерска компания. Клиентите, използващи интегрирани логистични решения обаче са спокойни за бизнеса си, защото възможността да доставят пратките си с множество куриерски компании включени в портфолиото и мрежата на интеграторите като euShipments.com

Какво промени COVID-19? За решенията и тенденциите по време на напълно непознатата до момента по естеството си двойна криза разговаряме с Вихрен Бисет - търговски мениджър в Инаут Tрейд ООД. Той участва в стартирането и развитието на бранда euShipments.com, който е от фундаментално значение за основната дейност и растеж на русенската компания в момента. Това е единствената 100% българска компания, която предлага едновременно сухопътни куриерски услуги и доставки от множество фулфилмънт складове разположени в различни държави в Европа.

„Нашата цел е да затворим логистичния цикъл около един онлайн магазин, като по този начин бремето на доставката падне изцяло върху нас, а за търговеца остане най-важната активност – да се грижи за продажбите.“, споделя Бисет.

Извънредната ситуация, според него, показва промени в две основни опции на работата на куриерските компании в обслужването на онлайн магазини:

  • Опцията „Наложен платеж“. В някои държави т.нар. Cash on Delivery/ COD е преустановен или са взети други мерки за намаляването на риска от контакта между куриер и получател. Някои куриерски фирми започнаха да предлагат наложен платеж само срещу заплащане с банкова карта (т.нар. Card on Delivery), но не и в брой. Съответно онлайн магазините трябваше много бързо да се адаптират към тези нови обстоятелства и да намерят куриери, които да доставят пратките им спрямо спецификите на конретния пазар и/или нуждите на техните клиенти. В тези ситуации онлайн търговците, които възлагат доставката на пратките си на компания от типа Итегратор получават необходимата гъвкавост и навременна реакция, така че да заменят доставящ куриер с нов в рамките на минути.

При ескалацията на "COVID-19" кризата в Словакия за клиентите ни с пратки за там, спешно  и буквално в рамките на една нощ активирахме опция за доставки с алтернативен куриер, защото основният ни партньор там преустанови работата с наложени платежи изцяло. В сайта на euShipments постоянно добавяме информация и анализи на подобни  тенденции и промени, така че освен за клиентите си да сме полезни и за по-широка аудитория в e-commerce сферата.", споделя Бисет и цитира актуални данни (вж. в таблицата, която следва), които показват съотношенията на пратки с наложен платеж спрямо общия брой пратки, изпратени за съответните държави от онлайн магазините. Статистиката включва пратките, изпратени от адрeс на търговеца и пратките, изпратени от фулфилмънт склад на euShipments. "Резултатите са очевидни - COVID-19 е намалил значително броя на пратките, които се обработват с опция „Наложен платеж“ и това според нас ще е трайна тенденция.“, коментира той.

[[{"fid":"355308","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1000,"width":2000,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

  • Опция за куриерски доставки от местен фулфилмънт склад. Все повече търговци осъзнават, че традиционната международна доставка (cross-border delivery) често не е най-доброто решение когато става въпрос за конкурентен срок на доставка. През последния месец противоепидемилогичните мерки водеха често до забавяния при сухопътното преминаване на редица Европейски граници, което се отрази върху сроковете на доставка на международните куриерски пратки. "Най-малко проблеми имаше с тези пратки на клиентите ни онлайн търговци, които тръгваха от някой от нашите местни фулфилмънт складове за доставка чрез вътрешнонационална куриерска услуга.", пояснява Бисет.

Диверсификацията на пазарите е една от стъпките, които помагат на онлайн бизнесите да оцелеят или дори да растат в условия на криза, доказва и пандемията от COVID-19. Статистическите данни, извлечени от онлайн търговците, които имат продажби в повече от две държави показват, че те са значително по-устойчиви към сътресения при рязко намаляване на продажбите в един от пазарите. Всяка държава има свои тенденции и икономически цикли, и навсякъде се случат различни по причина и дълбочина сътресения – финансови и социални кризи, законодателни промени, блокажи в определени индустрии. Според Вихрен Бисет онлайн продажбите в чужбина отдавна не са „сложен проект“. „Сред клиентите на euShipments.com  има десетки примери за това как от местен български онлайн магазин, с малки, но правилно фокусирани усилия бързо се израства до международен европейски бизнес. Въпреки това забелязвам, че все още много български търговци сами си поставят бариери, решавайки да се ограничат само в българския не особено голям онлайн пазар. Разбираемо е, че имат опасения за пътя, който преди трябваше да извървят сами, за да започнат да продават и доставят до нов за тях международен пазар – търсят куриерска компания, търсят склад, преговарят за цени, подписват договори, активират и закриват акаунти... Мислят за това как ще комуникирам с получателите на чужд език? Как ще комуникирам с местния куриер? Как ще организирам връщания и замени, рекламациите как ще управляват?... и това е само за една държава. За всяка следваща дестинация се започва отначало, да не говорим, че първият избор на куриер, склад и други доставчици често не е успешен.  За осем години ние сме извървели този път за всичките държави, до които доставяме, за да достигнем до най-работещите куриерски решения според особеностите на конкрения пазар. Онлайн бизнесите, които ни се довериха, знаят какво означава да имаш стабилен логистичен партньор, който да е винаги зад гърба ти и в растежа, и в трудните моменти.

Ние предлагаме едно интегрирано решение за доставки до над 20 държави, което е изградено така, че всеки онлайн търговец, независимо къде е базиран, да бъде изцяло конкурентен на местните силни онлайн играчи. Постигаме това с експресен срок на доставка, местен адрес за върнати поръчки и замяна на продукти, доставка с местен и добре познат на получателите куриер.“, обобщава Вихрен Бисет.

[[{"fid":"355328","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":700,"width":1104,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

От 1 януари тази година до 31 май, от euShipments.com са обработили над 260 000 международни пратки. Те са генерирани от почти 200 активни към момента клиенти и 100% от тях са онлайн търговци. Реализирани са доставки до над 20 държави членки на ЕС, а обработените суми от наложени платежи са за над 8 млн. лв. Компанията е специализирана в B2C доставките, куриерското и фулфилмънт обслужване на онлайн магазини продаващи и доставящи на международни пазари. Комплексните услугите обхващат целият логистичен процес по стартирането на продажбите на един онлайн магазин в нова държава – складово съхранение и фулфилмънт, куриерски доставки, управление на недоставени пратки и върнати продукти (т.нар. Returns Management).

"Мениджър Нюз"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ