Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Инфографика: Голям, по-голям, Amazon!

Getty Images

Докато физическите обекти поемаха загубите от извънредното положение, Amazon повиши стойността си до над 1.4 трлн. долара – 4 пъти повече от 2016 година насам. Миналата година технологичната компания е доставила над 2 млрд. пратки в световен мащаб. Какво означава тези факти за конкурентите ѝ в индустрията? Това показва инфографиката на Visual Capitalist.

Според нея пазарната капитализация на основания от Безос гигант се равнява на тази на останалите 9 най-големи вериги магазини в САЩ, взети заедно. От 2010 година насам Amazon е увеличил стойността си с 2830%, задминавайки водещия тогава Walmart, който в момента се оценява на 339 млрд. долара.

Кошницата на Amazon

10-те най-големи придобивки на бранда от основаването му през 1994 година до днес са веригата хранителни магазини в САЩ, Канада и Великобритания, Whole Foods, стрийминг платформата Twitch, както и компанията за автономни превозни средства Zoox.

Продължаваме напред

Въпреки „наводнението“ от онлайн поръчки по време на пандемията, Amazon също пострада финансово от кризата. Само през второто тримесечие на 2020-а се очаква да има около 4 млрд. долара разходи, свързани с новия коронавирус. Същевременно бизнес моделът на компанията изглежда работещ и в настоящите условия на пазара. Към 1 юли цената на акциите скочи с 51% от началото на годината, което ще помогне за бързо възстановяване на загубите.

още от Бизнес