Инвестиционният фонд на Уорън Бъфет е придобил дялове в петте водещи търговски компании в Япония

Инвестиционният фонд на Уорън Бъфет е придобил дялове в петте водещи търговски компании в Япония

Инвестиционният фонд на Уорън Бъфет е придобил дялове в петте водещи търговски компании в Япония

Berkshire Hathaway е придобила малко над 5-процентов дял във всяка от петте водещи търговски компании в Япония. Това обяви самият председател на инвестиционния фонд Уорън Бъфет, който вчера отпразнува 90-тия си рожден ден, информира Си Ен Би Си.

Петте компании, за които става въпрос, са Itochu Corp., Marubeni Corp., Mitsubishi Corp., Mitsui & Co. и Sumitomo Corp.

От Berkshire поясниха, че са закупили акциите в рамките на 12-месечен период чрез покупки на борсата в Токио. На база на петъчната търговия, общата стойност на 5-процентовите дялове в петте компании се оценява на приблизително 6,25 млрд. долара.

Японските търговски компании, известни в страната като „Сого Шоша“, са конгломерати, които внасят почти всичко – от енергия и метали до храна и текстилни изделия, в бедната на природни ресурси Япония. Те също така предоставят услуги на промишлените производители. Търговските компании имат значителен принос за растежа на японската икономика и за глобалзацията на бизнеса в страната.

За Бъфет този ход не е бърз опит за печалба. Berkshire смятат да задържат тези инвестиции в дългосрочен план, като фондът може да увеличи дела си във всяка една от компаниите до максимум 9,9% в зависимост от цената на акциите. От фирмата обещаха да не преминават тази граница, ако преди това не са получили одобрение от борда на директорите на търговските компании.

За да опишат по-добре плана си за тези акции от Berkshire дадоха пример с инвестициите си в компании като Coca-Cola Co., American Express Co. и Moody’s Corp., към които компанията се придържа от няколко десетилетия.

 „Радвам се, че Berkshire Hathaway ще има участие в изграждането на бъдещето на Япония и на петте компании, които сме избрали за инвестиции“, коментира Бъфет, като добави, че търговските фирми имат много партньорства по цял свят. „Надявам се, че в бъдеще ще има много възможности за взаимна изгода“, каза още той.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ