нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Компютри и телевизори - най-предпочитаните стоки на Черния петък за 2021 г.

Getty Images

Компютрите, телевизорите и мобилните телефони са най-търсените стоки на Черния петък за 2021, сочи статистика на дружеството за потребителско кредитиране, УниКредит Кънсюмър Файненсинг,

Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е 62%. Веднага след тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатичната и отоплителна техника. Проучването очертава и няколко важни тенденции:

Ръст в онлайн поръчките

Потвърждават се прогнозите на дружеството за ръст в онлайн пазаруването спрямо резултатите от предходната година. Тенденцията в клиентското поведение е напълно очаквана. Хората се стремят да пестят повече време и предпочитат да закупят предпочитаните стоки бързо и лесно, с няколко клика. Според статистиката от миналата година 52% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат ръст с 10% или 62% от клиентите. Отделно, данните от проучването отчитат покачване на онлайн заявките в деня на Черния петък и стабилни нива по време на уикенда.

Клиентите са склонни да направят по-обмислени и по-скъпи покупки

Настоящата ситуация прави потребителите по-предпазливи, като ограничават някои разходи и пазаруват по-премислено и устойчиво. Данните от деня на Черния петък за 2021 показват спад в общия брой подадени заявки с 16% спрямо същия период на миналата година, но се наблюдава сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка. Това води до заключението, че клиентите са по-прецизни в избора си и са склонни да направят по-обмислени и по-скъпи покупки, което може да компенсира спада в заявките.

Промени в потребителското поведение

Експертите от УниКредит Кънсюмър Файненсинг наблюдават промяна в клиентското поведение и спрямо потребителското кредитиране. Онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите на фона на намалени обеми през физическите обекти или клонове. Наблюдава се известен спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година. Въпреки това, тенденцията е потреблението да бъде стабилно с все по-голям превес на онлайн продажбите. Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са клиентският фокус да се запази в сферата на електрониката.

И тази година делът на жените продължава да нараства, като се отчита повишение с 3% спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29 - 39 години, като се отчита лек спад с 2% спрямо 2020 г. По-голямата част от клиентите на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, попадащи във възрастова група 39 - 50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29 – 39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.

още от Бизнес