Microsoft в битка с Alibaba и Huawei за контрол на облачния пазар в Китай

Microsoft в битка с Alibaba и Huawei за контрол на облачния пазар в Китай

Microsoft в битка с Alibaba и Huawei за контрол на облачния пазар в Китай

Американският технологичен гигант Microsoft се готви да изгради четири нови центрове за данни в Китай до началото на 2022 г. като част от плана за разширяване на капацитета си за обслужване в цяла Азия, предаде Блумбърг, позовавайки се на запознати източници, поискали да запазят анонимност.

Темпото на разширяване на Microsoft на китайския пазар е сред най-бързите за технологичния концерн на континента, след като през март той обяви планове да разшири мрежата си от центрове за данни с по-голямо присъствие в северния район около столицата Пекин. Базираният в Редмънд, щата Вашингтон, технологичен гигант вече разполага с шест центъра за данни в страната, които се управляват от местния партньор на компанията 21Vianet. От американската компания искат да се възползват от глобалният ръст на търсенето на интернет услуги, предизвикан от пандемията.

Зад бързия растеж стои китайския бизнес, който през миналите години се дигитализира бавно, но вече мигрира към облака. Нови разпоредби, сред които и укази за сигурността на данните, влизащи в сила през септември, подтикват китайските и чуждестранните компании да преминат към местно управление на данните и увеличаване на разходите за ИТ. Очаква се през 2023 г. пазарът за облачни услуги в Китай да достигне размер от 46 млрд. долара, показват информация на  правителствена бяла книга, цитирана от Microsoft.

Подобно на Apple, Microsoft разширява възможностите си в сферата на съхранението и управлението на данни в Китай чрез сътрудничество с местен партньор, очаквайки бум на търсенето. Компанията обаче ще трябва да се изправи срещу местните лидери в облачната инфраструктура Alibaba и Huawei.

Козът на Microsoft в битката с местните гиганти е в това, че компанията може да разчита на зрелостта и повсеместността на своите облачни услуги. Платформата Azure позволява на клиентите да хостват данни и да стартират приложения в облака, докато Office 365 предлага интернет базирани версии на познатите програми за обработка на текстове, електронни таблици и сътрудничество. От Microsoft обясняват, че планираното разширяване в Северна Китай през 2022 г. на практика ще удвои интелигентния облачен капацитетна компанията в азиатската страна през следващите години.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ