нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Нова бизнес ниша: хотелска стая под наем за дистанционна работа

Снимка: Getty Images

Пандемията доведе до големи промени на работното място с превръщането на привилегията "дистанционна работа" в правило. Глобалният локдаун "заключи" и хотелиерския сектор, който претърпя срив с почти 70% по-малко резервации спрямо миналата година. По-гъвкавите обаче не закъсняха с рефлекса за оцеляване и разнообразиха офертите си като добавиха възможност да предлагат стаи за работа от разстояния. Офертата набира все повече последователи. Доказва го и Byhours, платформа за резервации за кратък хотелски престой по часове, която през август т.г. регистрира 37% увеличение на резервациите за свободно време и бизнес в сравнение със същия месец през 2019 г. Тази възходяща тенденция се затвърждава от края на блокирането в Испания като резервациите, регистрирани от май до юни са нараснали с 64%, а тези от юни до юли - с 30%, пише eleconomista.es

В офиса от нов тип за дистанционна работа гостът ще разполага с лично и удобно пространство, в което да се концентрира и да изпълнява задачите си или просто да се махне от рутината на дома, като хотелът му гарантира максимален комфорт и необходимите мерки за хигиена и безопасност.

Новата мода за използване на хотелските стаи като пространства за дистанционна работа на час представлява добра възможност за хотелския сектор, като се смята, че този модел може да увеличи приходите в сектора с до 20% през следващите месеци, пише изданието. 

"Успехът на това ново пространство за дистанционна работа, известно още като хотел-офис, се крие в комбинацията от хотелски и офис услуги едновременно. Освен че покрива нуждите на туристическото настаняване и осигурява комфорт, качество и дори гастрономически услуги. Освен това обединява удобствата на работното място като технологично оборудване, ергономични мебели и подходящо осветление", обяснява съоснователят на компанията Byhours Гилермо Гаспарт. 

Лично или споделено пространство

Много градски хотели предлагат дистанционна работа в общи помещения или в стаи на професионалисти и компании, което им позволява да останат отворени в даден момент с недостиг на резервации поради наложени ограничения за пътуване, пише в друга своя статия eleconomista.es

Сред "пионерите" при стартирането на този тип инициатива е френската верига B&B, която е превърнала някои стаи в своите заведения в Испания и Португалия в офиси, които да се използват от 9 до 19 ч. срещу 19 евро.

Хотел Aloft Madrid Gran Vía, част от Aloft Hotels, марката на Marriott International, предлага от средата на септември работни станции, активирани в общите му помещения от 9:00 до 18:00 часа, за 12 евро, като цената включва, наред с други, закуска, достъп до първокласна Wi-Fi връзка и печат на 20 копия.

От своя страна, Meliá Hotels International обяви нова концепция, която позволява на клиента да използва частно стаята през деня, от 8 до 20 ч. в няколко хотела в Испания, Германия, Обединеното кралство, Италия и САЩ, на цени от 49 евро до 109 евро в зависимост от дестинацията и марката.

За Barceló Hotel Group обаче това не е "нищо ново", тъй като винаги са се предлагали пространства за работа в градските хотели, въпреки че сега се търсят малко повече поради пандемията на коронавируса, признават от компанията.

NH Hotel Group стартира пилотна програма в някои страни от Латинска Америка (Мексико, Еквадор, Колумбия, Чили и Аржентина), а Palladium Hotel Group трансформира част от стаите и общите помещения на хотел Only YOU Atocha в Мадрид в общи офиси и заседателни зали.

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Бизнес