нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Обемът на продажби на NFT удари 2.5 млрд. долара

Снимката е илюстративна. /Getty Images

Обемът на продажби на т.нар. NFT (в превод „незаменим маркер“) се изкачи до нови висини през второто тримесечие, достигайки ниво от 2.5 млрд. долара от началото на годината – гигантски скок спрямо отчетените през първата половина на 2020 г. едва 13.7 млн. долара, предаде „Ройтерс“.

NFT е криптоактив, който се използва като доказателство за автентичност на даден дигитален елемент, например изображение, видео или друг нематериален обект. Всеки собственик на NFT се вписва в блокчейн, а след това всяко NFT се търгува, представлявайки конкретен дигитален актив. Популярността на технологията нарасна около ръстовете в стойността на криптовалутите по-рано тази година.

В края на юни например под формата на NFT и срещу 5.4 млн. долара бе продаден оригиналният изходен код на World Wide Web във вида, в който е написан от създателя си, Тим Бърнърс-Лий. Популярният хуманоиден робот Sophia на свой ред продаде нарисуван от нея автопортрет като NFT за близо 700 хил. долара.

Седмичният брой на купувачите на NFT варира между 10 хил. и 20 хил. през последните месеци, а само през месец февруари в NFT са инвестирани близо 100 млн. долара.

Общият обем на продажбите варира според това кой тип NFT трансакции се включват в измерванията. Според уебсайта NonFungible.com продажбите са достигнали 1.3 млрд. долара, но в калкулациите не са включени близо 8 млрд. долара от т.нар. DeFi – съкращение за децентрализирани финанси, които представляват финансови взаимоотношения, базирани на блокчейн технологии, без традиционни финансови посредници.

още от Бизнес