нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Пандемията ускори дигитализацията на луксозната индустрия

Снимка: Shutterstock

Като последица от пандемията, цифровизацията на луксозната индустрия претърпя напредък за осем месеца, който иначе би отнел минимум шест години, за да се развие. Това е един от основните изводи от презентацията на партньора на McKinsey&Company Антонио Гонсало по време на речта си в Luxury Digital Congress, предава cincodias.elpais.com

По данни на McKinsey, през 2020 г. продажбите от висок клас са спаднали с 35% в Европа и с 28% в САЩ в сравнение с предходната година. Въпреки че луксозната индустрия е по-устойчива на кризи, тя е пострадала повече от модната индустрия, където се наблюдава спад от 18% в Европа и 22% в САЩ, поради предпазливостта на клиентите.  

Ситуацията в Китай обаче е различна. Там въпреки коронавируса продажбите на луксозния сегмент са се увеличили с 82%. "Съществува много силна връзка между пътуването и потреблението от висок клас", коментира експертът, обяснявайки, че китайските туристи представляват важна част от луксозната индустрия, но липсата им е обърнала ситуацията.  

Но марките присъстват само в 15 от най-големите китайски градове, докато останалите 75% от страната са селски, според Иван Бургос, ръководител на свързаните автомобили и стратегията за социални медии в Porsche. Ето защо много важна част от потреблението се извършва, когато пътуват или през интернет. 

"Високите заплати в технологичния свят създадоха клас работници с изключително висока покупателна способност, докато милениалите и поколението Z ще представляват 130% от растежа на индустрията през 2025 г.", прогнозира Иван Бургос, ръководител на стратегията за социални медии в Porsche. 

В Китай милениалите и поколението Z вече са 70% от пазарния дял и правят първата си покупка от този тип около 20-годишна възраст, твърдят от консултантската компания Jie Wang. 

"Паузата, която пандемията предизвика в консумацията, трябва да се използва от марките, за да опознаят по-добре своите потребители", коментира Антонио Гонсало. 

още от Бизнес