нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Пламен Вичев, CETIN България: Нашата мисия е да свързваме

Пламен Вичев, директор „Бизнес развитие и трансформация“ в CETIN България. Снимка: Личен архив

CETIN България, част от PPF Group, е доставчик на мрежови и инфраструктурни услуги на едро, притежаващ и управляващ една от най-големите електронни съобщителни мрежи в България. CETIN България е основана през 2020 година след отделяне от Теленор България. Благодарение на своята комуникационна инфраструктура, висококвалифицирани служители и съобразен с потребителите подход, CETIN България има за цел да осигури на своите клиенти изключително изживяване и резултати, като управлява устойчивото развитие на технологиите и предвижда днес потребностите на утрешния ден. За промените в света на телекомуникациите и дългосрочните планове на CETIN България, компанията, която управлява телекомуникационна мрежа в България с четири поредни Best in Test сертификата, разказва Пламен Вичев, директор „Бизнес развитие и трансформация“.

- Г-н Вичев, каква беше първата година на CETIN България?

- Като всяка млада компания в областта на високите технологии, първата година от развитието на CETIN България мина някак бързо, под знака на интересните проекти и успехите, които постигнахме. На първо място за четвърти пореден път мрежата, която CETIN България управлява и поддържа, получи сертификата Best in Test, който се издава от международната независима организация за оценка на качеството на мрежата и потребителското изживяване umlaut.  Това е признание не само за мрежата на CETIN България, която предоставяме на нашите партньори от Теленор България, но преди всичко за хората в двете компании, които я развиват и подобряват постоянно.

Нашият фокус продължава да бъде върху качеството на услугите и мрежата, която се ползва от милиони българи. Надградихме нашите постижения и със старта на търговска 5G мрежа през юни, с която осигурихме възможността за развитие на следващо поколение технологични решения. През лятото на тази година направихме важна крачка в своето развитие с придобиването на 100% oт капитала на две технологични компании - „София Комюникейшънс“ ЕАД и „Ракком“АД. С тази стъпка нашата компания разшири обхвата на услугите ни на територията на град София с достъп до повечето от бизнес сградите в града. С придобиването към нас се присъедини опитен екип, с чиято помощ ще развием нашето портфолио в областта на фиксираните услуги за свързаност.

- Какво предстои оттук нататък и върху какво ще се фокусира CETIN България?

- Като доставчик на мрежова инфраструктура, наш най-голям приоритет остава предоставянето на свързаност на всеки и навсякъде. CETIN България ще продължи да стои в основата на дигиталната трансформация на нашето общество, осигурявайки бърз и, преди всичко, сигурен пренос да данни и информация. Именно поради тази причина ключов за нашия бизнес приоритет е киберсигурността, която придобива все по-голяма важност в ерата на 5G и концепцията за свързаност по всяко време. В тази насока ще продължим да развиваме различни инициативи, чиято основна цел е да поддържат високи стандарти за сигурност.

Очакваме растеж и на услугите в сферата на IoT, където след първоначалния COVID-шок в световен мащаб наблюдаваме динамика в тази област. Прогнозите са броят на свързаните устройства във всяко домакинство да нарастне неколкократно в следващите няколко години. В различни бизнес сегменти, като селското стопанство, комуналните услуги, транспорта също се очаква все по-бързо навлизане на IoT решения, които ще подобрят ефективността и качеството на произвежданата продукция. CETIN България притежава нужната мрежова инфраструктура, с която да обезпечи този растеж, като работи със своите партньори в разработване на цялостни решения за посрещане на техните нужди. Като част от нашата дългосрочна стратегия, целта ни е да идентифицираме технологичните нужди и да проучваме как най-добре да използваме възможностите във връзка с частни мрежи, умни градове и периферните изчисления (edge computing).

Като инфраструктурна компания, ние предлагаме и първокласни възможности за колокация в нашите дейтацентрове в София и Пловдив. В допълнение на това, продължаваме да развиваме собствени системи за миграция към облачни услуги, с които да надградим нашето портфолио от услуги за клиентите.

- Каква е основната причина за съществуването на компании като CETIN?

- Основната ни задача в CETIN България е да свързваме потребителите и бизнеса в България с глобалния свят чрез интелигентни и най-вече качествени технологични решения. Това е възможно благодарение на мотивирания и сплотен екип на CETIN България от над 200 души, притежаващ опит и умения в работата с ИТ и телекомукационни технологии от последно поколение, и благодарение на нашата фиксирана и мобилна мрежа, покриващата територията на цялата страна. Стремим се да разбираме, предвиждаме и посрещаме нуждите не само на нашите клиенти, но и на техните крайни потребители. Преведено на разбираем език, това означава да създаваме технологични решения, които им позволяват да бъдат по-гъвкави, по-достъпни и в крайна сметка по-успешни. Наша мисия и водещ приоритет остава създаването на устойчиви технологични решения днес, с които нашите клиенти да посрещнат утрешните си нужди. В този смисъл наистина можем да кажем, че CETIN България е дигиталния гръбнак на нашето общество.

"Мениджър Нюз"

още от Бизнес