Постоянството е пътят към работодател №1

Постоянството е пътят към работодател №1

Постоянството е пътят към работодател №1

Ние сме и единственият ритейлър у нас с позитивно електронно отчитане на работното време - така гарантираме плащане до минута точност, споделя Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"

- Госпожо Драгийска, през последните години изразът employer branding доби изключителна популярност - на какво се дължи това?

- Всяка отговорна компания трябва да обръща внимание на образа си като работодател. В "Лидл България" грижата за служителите винаги е била основен фокус, защото осъзнаваме, че хората стоят зад успеха на една компания. Това ни задължава да им осигуряваме най-доброто и с действията си да им доказваме, че те са най-важни за нас. Навлизането на много международни компании, високата конкурентност на пазара на труда и новите поколения, които стават все по-изискващи, накара много компании да осъзнаят, че хората не са даденост. Ако искаш да бъдеш успешен, трябва да имаш мотивирани служители, а за да имаш мотивирани служители, всеки ръководител трябва ежедневно и с отношение да засвидетелства своята грижа и отговорност.

- Каква е равносметката, която правите, когато погледнете "Лидл България" като работодател?

- През 2017 г. спечелихме първо място и получихме признанието "Най-добър работодател в България" в класацията на консултантската компания Aon. Отличието отразява високата оценка, която ни дават нашите служители, тяхната ангажираност и отдаденост. Пет години по-рано, през 2012, също участвахме в тази класация и тогава заехме второ място. Това е показателно за пътя, който извървяхме. Това е и най-важната равносметка - целенасочено и устойчиво инвестирахме в осигуряване на най-добрите условия за нашите служители и в утвърждаването на "Лидл България" като сигурен работодател и резултатите не закъсняха.

- С какви конкретни стъпки се постига тази мотивация, особено в една висококонкурентна среда?

- Ще ви дам пет конкретни посоки, в които са насочени усилията ни да мотивираме нашите служители, и въз основа на които изграждаме своя образ на най-добър работодател.

На първо място е коректното отношение и пълното съответствие между думи и дела. Когато поемем отговорност за нещо, ние го изпълняваме в действителност и още по-важното - длъжни сме да бъдем пример. Ако говориш за открита комуникация, не може вратата на кабинета ти да бъде затворена, както и на всеки един от ръководителите в компанията. Това е един от основните принципи, залегнали в нашата ръководна харта за управление. Плоската йерархична структура на управление ни позволява именно тази откритост на общуването и достъпност на топмениджмънта за всеки служител, който има нужда да сподели нещо с нас. Мениджърите в компанията разбират отлично оперативния бизнес и могат да са в помощ в ежедневната работа на всички нива. В същото време тази комуникация е особено полезна, защото много често точно в тези разговори със служителите ние получаваме ценни идеи и предложения.

На второ място са многобройните възможности за развитие. При нас всеки десети е получил възможност за кариерно развитие. Друга посока, в която работим, е широкият спектър от области, в които всеки може да се развива - строителство и експанзия, продажби и логистика, стоково снабдяване, маркетинг, ИТ, финанси и счетоводство, право и нормативно съответствие, HR и корпоративни комуникации и много други. Достойното и коректно заплащане е друг важен мотив. "Лидл България" предлага най-високото заплащане в бранша - през 2017 г. средната заплата при нас е в размер на 1650 лв. Ние сме и единственият ритейлър у нас с позитивно електронно отчитане на работното време - така гарантираме плащане до минута точност на изработените редовни и извънредни часове, ако има такива.

Обучението и допълнителната квалификация са петият важен аргумент за служителите, особено при по-младите. В тази посока ежегодно инвестираме значителни средства. Доброто обучение не само при започване на работа, но и впоследствие в кариерното развитие намира израз в 6-цифрен бюджет на годишна база. Важна добавена стойност е, че сме част от международна компания, което позволява на нашите служители да черпят опит и ноу-хау от другите Lidl държави. Така те стават конкурентоспособни не само на нашия, но и на чуждестранния пазар.

Целият този пакет от кариерни възможности, отлични работни условия и коректно отношение ни прави предпочитан работодател и допринася за мотивацията на служителите ни.

- Lidl избра България за своя нов ИТ център за развойна дейност Lidl Digital. Става ли българският пазар все по-важен? 

- България винаги е била важен пазар. Факт е обаче, че откриването на Lidl Digital в София е признание за успешното развитие на нашия бизнес и доверието, което ни се гласува за управлението на толкова важни проекти. Ролята на Lidl Digital е да отговаря за ключови ИТ проекти на компанията в световен план - да разработва специфични платформи, системи и решения, които да се ползват от всички Lidl държави за онлайн търговията като нова и допълваща посока на успешния ни стационарен бизнес. Така страната ни се нарежда до Германия, Испания и Румъния, в които вече оперират ИТ центрове за развойна дейност. Това е доказателство, че България е изключително конкурентоспособна в ИТ сектора, както и че при нас работят висококвалифицирани ИТ специалисти, които могат да бъдат част от проекти на световно ниво. Мога да ви уверя, че привлечените в българския ИТ център кадри са отличен benchmark в общоевропейски план и по нищо не отстъпват на колегите си в останалите държави.

- Обявихте, че търсите 100 души за Lidl Digital. Какво е предложението ви към тях?

- Разработването на дигитална платформа за ритейлър №1 в Европа е огромно професионално предизвикателство, което за топспециалисти с висока компетентност е силен аргумент да се присъединят към този проект. Вярвам, че възможността да работят по интересни проекти в световен мащаб, да обменят опит с останалите Lidl екипи по света е особено ценна. Освен че осигуряваме тези възможности за развитие и професионално израстване, ние ги подкрепяме, като инвестираме в обучението на екипа - всеки един от тях минава през серия от специализирани обучения в Германия. Инвестираме много и в осигуряването на модерно оборудване, което ИТ професията изисква. Всичко това заедно с останалите предимства на "Лидл България" като работодател оформя едно наистина конкурентно предложение.

- Наскоро стартирахте мащабна кампания, за да намерите 300 касиер-продавачи за новите си магазини в София. Смятате ли, че този подход ще се превърне в тенденция?

- Този подход е нов и за самите нас. Дали ще се превърне в тенденция - трудно ми е да прогнозирам, защото целите, а не тенденциите следва да определят подхода. Бяхме изправени пред предизвикателството да намерим 300 нови служители в особено кратък срок и на висококонкурентен пазар като софийския. Тази задача изискваше нестандартен подход, затова стартирахме мащабна HR кампания с инструменти на реклама, PR и HR. Само 3 седмици след старта є близо 150 хил. души са посетили кариерния ни сайт. Това, което е показателно обаче, е, че тя прерасна в дискусия за пазара на труда като цяло. Предизвикахме коментарите на медии, икономисти и лидери на мнение, което означава, че отворихме важна тема, която очевидно има нужда от трибуна и дискусия. От друга страна, много значим аспект е, че задавайки добри и прозрачни практики на пазара на труда, допринасяме за подобряването на средата като цяло, което е още един положителен резултат в полза на работещите.             

Интервю: Алек Вучков

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ