нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Преходът към електромобили ще заличи 200 000 работни места в Германия

Getty Images

Преходът от производство на автомобили с вътрешно горене към електромобили в Германия ще намали с една трета работните места в автомобилостроенето, прогнозира водещият германски институт Ифо (ifo), цитиран от ДПА.

По данни на института в момента броят на работещите в производството на коли с бензинови и дизелови двигатели е около 613 000. Според проучването, изготвено по поръчка на Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA), ще бъдат засегнати между 29 и 36 процента от работниците, отбелязва БТА.

Макар че около 86 000 от всички заети в сектора в момента се очаква да се пенсионират до 2025 година при прехода към електрическа мобилност, ще останат доста. Миналата година германското правителство продължи програмата за субсидии за закупуване на електромобили до 2025 година като част от усилията си да бъдат намалени парниковите емисии.

За да се смекчи негативният ефект, трябва незабавно да започне преквалификация на работната сила в сектора, казва ръководителя на проучването, професор Оливер Фалк. Производителите ще трябва да върнат в страната и производствените процеси, договорени за осъществяване извън техните заводи, въпреки че това ще засегне доставчиците на части, изтъква Фалк.

Преходът към електромобили представлява голямо предизвикателство най-вече за средноголемите предприятия в сектора на доставките, посочва от своя страна президентът на Ифо, Клеменс Фуст.

През 2019 година стойността на цялата продукция, свързана с двигатели с вътрешно горене, е била 149 милиарда евро (180 милиарда долара), уточни Фуст, отбелязвайки, че електромобилите вече не се нуждаят от глави на цилиндри, бутала, горивни помпи, свещи и ауспуси, които в повечето случаи се доставят от външни подизпълнители.

Научно-развойната дейност и създаването на нови мощности за електрификация на сектора, наред с дигитализацията, допринесоха за запазване на заетостта в автомобилостроенето, но конструкторите вече започват да намаляват допълнителния персонал.

още от Бизнес