нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Разследват картел между Google и Facebook в САЩ

Shutterstock

Google и Facebook са разследвани за картелно споразумение, чиято цел е била да намали конкуренцията на пазара на онлайн реклами. Според документи, цитирани от „Ню Йорк Таймс“, през 2018 г. Google е позволил Facebook да печели наддавания за рекламиране на сайтове, като в замяна Facebook е подкрепил подхода Open Bidding на Google за последващото продаване на тези реклами.

Според споразумението Facebook е имал повече време да наддава за рекламните позиции, да изготвя договори със сайтовете, които хостват рекламите, а освен това е получавал подкрепа от Google в анализирането на данните за аудиториите. Водещата социална мрежа е била оставяна да спечели в поне 90% от онлайн наддаванията за реклами и е гарантирала, че ще плати минимум 500 млн. долара годишно. Също така двете компании са се разбрали Google да не използва информацията, която има за потребителите, с която е можел да спечелва повече от тези наддавания.

Всичко това е описано в дело срещу двете компании, което предстои да се води от прокуратурата на щата Тексас. Обвинението е, че Google ефективно е гарантирал спечелването на рекламни договори за Facebook, което поставя останалите конкуренти в по-неизгодна позиция. Двете компании обявиха, че случаят, известен като „Jedi Blue” не нарушава антимонополното законодателство. Говорител на Google обяви, че разбирателството между двете компании е имало, но делото не представя коректно споразумението между тях. Според изданието дори и делото да не бъде спечелено от обвинението, регулаторите ще се опитат да го използват, за да въведат нови ограничения пред водещите интернет гиганти.

още от Бизнес