Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Компании за луксозни стоки се извиняват на Китай заради Хонконг

Снимка: Guliver / Getty images

Австрийската бижутерийна компания Сваровски (Swarovski) се извини днес за това, че е "наранила чувствата" на китайския народ, след като нарече Хонконг отделна страна на сайта си и стана поредната луксозна марка, подложена на обстрел в Китай, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Извинението от бижутерийната компания идва ден, след като няколко други луксозни компании се извиниха за грешки при назоваването на полуавтономните градове Хонконг и Макао, както и на самоуправляващия се остров Тайван.

Хонконг се превърна в особено чувствителна тема за Пекин, след като от няколко месеца финансовият център е обхванат от продемократични протести, и международните марки попаднаха под кръстосан огън.

"Изключително съжаляваме за китайския народ, чиито чувства бяха наранени", се посочва в публикуваното днес комюнике на компанията.

Сваровски подчертава, че иска да продължи да изгражда хармонично общество с народа на Китай.

Австрийската бижутерийна компания се сблъска с гнева на социалните мрежи, въпреки че обеща "да опита всичко възможно, за да поправи грешките в най-кратък срок".

"Повече няма да го купувам. Няма лично предпочитание, което да стои пред националния суверенитет", написа един потребител в "китайския Туитър" - мрежата Вейбо (Weibo).

"Тези чуждестранни марки винаги твърдят, че твърдо подкрепят суверенитетa на Китай и териториалната цялост на страната. Ако наистина го мислят, подобно нещо нямаше да се случи", написа друг потребител.

Живанши (Givenchy), Коуч (Coach) и Версаче (Versace) трябваше да поднесат извиненията си заради пускането в продажба на тениски, които са определени като публично оскърбление към суверенитета на Китай, тъй като намекват, че Тайван и Хонконг не са част от страната.

Италианската марка се озова в обсега на бурята заради тениска, която представя списък от градове, следвани от името на страната с главни букви - например "Париж-ФРАНЦИЯ" и "Шанхай-КИТАЙ", съобщи Франс прес.

Злополучното е, че наименованието "Хонконг" е последвано от "ХОНКОНГ" с главни букви, въпреки че бившата британска колония е част от Китай от 1997 година.

Живанши и Коуч на свой ред попаднаха под обстрел заради подобни оскърбления: тениски, които оставят впечатлението, че Хонконг, както и Тайван са независими територии.

Трите марки трябваше да се извинят, уверявайки че въпросните модели са изтеглени от продажба.

 

още по темата
още от Бизнес
16
Събота
Ноември