Търговските центрове се подготвят за 25% спад на оборотите на Черния петък

Търговските центрове се подготвят за 25% спад на оборотите на Черния петък

Търговските центрове се подготвят за 25% спад на оборотите на Черния петък

Големите коледни разпродажби в търговските центрове ще бъдат с 25% по-слаби тази година в сравнение с 2019 г. Това показват прогнозите на американската маркетингова компания ShopperTrak, цитирана от CNBC. Анализът сочи, че оборотите на моловете ще бъдат между 22% и 25% по-ниски по време на последните шест седмици от годината, които обичайно са най-силни поради коледното пазаруване. 

„Черният петък – последният петък от ноември – в който официално се дава старт на голямото коледно пазаруване, обикновено носи два пъти повече приходи на търговците от Супер съботата. Тази година обаче ще бъде различно“, коментира Браън Филд директор на ShopperTrak. „Супер съботата“ е последната събота преди Коледа, в която обичайно се купуват подаръците в последния  момент.

Тази година обаче търговците започнаха да организират празнични пазарувания, придружени с намаления, по-рано през годината, което ще редуцира концентрацията на сделки около Черния петък. Най-големият търговец в онлайн пространството Amazon например обяви, че ще проведе Прайм дей с отстъпки за своите абонати в уикенда на 13-14 октомври. Това провокира други големи търговци на дребно като Home Depot, Best Buy и други да организират сделки с отстъпки по същото време.

Според анализа 10-те най-оборотни дни от коледното пазаруване ще привлекат 34% от всичките сделки  до края на годината. За сравнение през миналата година по време на тези 10 дни се извършваха 47% от сделките.

Въпреки това общата сума на похарчените пари по време на коледното пазаруване ще бъде по-голяма от миналогодишната. Според прогноза на одиторската компания Deloitte оборотът  ще възлиза на 1,15 трлн. долара в периода ноември-януари, което ще е с 1,5% повече в сравнение със същия период на 2019 г. Основната причина за това ще е значителният ръст в онлайн покупките - те ще се увеличат 30% до 940 млрд. долара, при само 8% ръст през миналата година, показват изчисления на Salesforce.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ