Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Уникална технология за управление на цифровата идентификация в реално време се разработва в България

Най-новото решение, което Experian разработва за справяне с онлайн измамите, е Device

В ерата на IoT Experian разпознава всяко устройство и неговия потребител

През януари Financial Times обяви, че измамите в Англия през 2017 г. са достигнали своя пик за последните 15 години, като са били на обща стойност 2,11 млрд. паунда. И тази тенденция ще се увеличава с използването на все повече мобилни устройства и с навлизането в ерата на интернет на нещата.

Досега най-популярният начин за потвърждаване на самоличността в интернет пространството беше чрез използването на бисквитки (cookies). Но този подход вече е неприложим, тъй като над 30% от потребителите блокират бисквитките, а други 40% ги трият.

Най-новото решение, което Experian разработва за справяне с онлайн измамите, е Device. Неговата основна функция е да разпознае дадено устройство и да създаде модел на поведение, който да идентифицира неговия ползвател. Чрез Device всяко устройство получава уникален номер. След това се определя на базата на статистически детерминирани данни и модели дали ползвателят има и други устройства, или дали дадено устройство не се използва от повече от един ползвател. С Device се следи за аномално поведение и се подава сигнал, който съответният клиент на Experian разглежда.

Макар че има многобройни решения на пазара за управление на идентичността, Device е уникално с това, че се фокусира върху прилагането на методи за изчисление на вероятностите за идентифициране, за да свърже непознати, анонимни взаимодействия обратно към известни потребителски профили. Системата е проектирана така, че да го прави по усъвършенстван и иновативен начин, който позволява на клиентите да използват множество алгоритми и да настроят статистическата грешка така, че тя да отговаря на техните бизнес изисквания. Тъй като Device е динамична система, Experian е в състояние да изгради много всеобхватни профили на устройствата и така да гарантира, че използваният идентификатор е възможно най-точният за дадено устройство.

Екип от 15 души в България, част от отдела "Предпазване от измами и проверка на самоличността" в Experian, разработва и прилага иновативния подход, като предоставя пълния цикъл на услугата - анализ, разработване, тестване, автоматизиране, интегриране и поддръжка. Те се справят с предизвикателството да дадат решение, без да се нарушава личното пространство. Именно това постига Experian чрез Device, тъй като приложението работи с анонимни данни.

В същото време Device е способeн да обработва огромен обем от данни. Това е постигнато чрез внедряването на гъвкава архитектура, използвайки NoSQL база данни за постигане на бърза обработка на трансакциите, Hadoop фреймуърк за анализ на големи масиви от данни и инфраструктура, разположена в облачното пространство, за да поддържа достъп от всяка точка по света и автоматично скалиране. Освен това екипът в Experian използва концепцията микросървиси при разработката на Device. Разделят решението на малки модули, които да отговарят за една конкретна дейност.

Резултатът е гъвкава услуга с практически неограничен капацитет, която може да съхранява милиарди профили на устройства и да отговаря на входяща заявка до 10 милисекунди. Например за един от клиентите на Experian в рамките на 30 дни са обработени 2,8 милиарда заявки, за друг - 126 милиона за същия период.

Неслучайно Forbes нареди Experian сред най-иновативните компании в света за четвърта поредна година.         

още от Бизнес