Утре по-добри от днес

Утре по-добри от днес

Утре по-добри от днес

Всяка компания е толкова успешна и прогресивна, колкото са хората, които работят в нея. Kогато се говори за „добра фирма“, със сигурност трябва да става дума и за тях. Четирима ключови мениджъри от българския офис на „Бритиш Американ Табако“ разказват за развитието си в компанията и за елементите от корпоративната ù култура, които ги карат да се чувстват горди, че са част от нейния екип

Кирил Георгиев, мениджър „Регулаторни въпроси“

Кирил завършва висшето си образование и попада в корпоративния свят малко след това, присъединявайки се към екипа на „БАТ България“. Компанията успява да го привлече и задържи с това, че инвестира в развитието на служителите си, като им дава възможност да минат през различни нива, да опознаят отблизо бизнес процесите и да имат съществен принос към резултатите.

Работата

Нашата индустрия може би е най-силно регулираната и ние като отговорна компания се съобразяваме с местното законодателство във всичко, което правим. Ръководим се и от вътрешните ни международни принципи и стандарти. Както за всеки бизнес, така и за нас е много важно да има предвидимост на регулаторната рамка в средата, в която оперираме. Така дейностите ни са по-ефективно планирани и запазваме стабилността на пазара. Радвам се, че в България има възможност за прозрачен и отговорен диалог както с институциите, така и на ниво индустрия по регулаторни въпроси, които засягат бранша ни.

Отговорността

Отговорното поведение е залегнало във всеки член на екипа и във всяка дейност в компанията. Това е един от фундаменталните принципи на бизнеса ни, към който всички в БАТ се придържаме. Това корпоративно поведение е в основата и на амбициите на групата по отношение на екологията, социалните въпроси и корпоративното управление. Неслучайно БАТ е единствената компания от нашата индустрия, включена в индекса за устойчивост на Dow Jones (DJSI), който е златният стандарт за проследяване ESG практиките на организациите.

Вдъхновението

Средата в компанията ни вдъхновява да продължаваме смело към създаването на едно по-добро утре, каквото е и мотото ни (A Better Tomorrow™). Така постигаме прогрес в глобалната стратегия за качествена промяна на нашия бизнес чрез портфолиото ни от алтернативни и потенциално по-малко рискови продукти. Радвам се, че и „БАТ България“ има своя принос за тази трансформация.

Олена Герджева, мениджър на отдел „Маркетинг внедряване“

[[{"fid":"372252","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":302,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Олена е част от света на БАТ вече 18 години. Започва работа в „БАТ Украйна“, минава и през швейцарския офис на компанията, за да стигне до България, където днес се чувства като у дома си.

Глобално мислене

Развитието на кариерата ми в БАТ потвърждава, че сме истинска международна компания – не само като гео–графско присъствие, но и като начин на мислене. Това е изключително предимство, което помага да сме пазарен лидер в световен мащаб. Помага и на професионалистите в компанията да се развиват, използвайки иновации, които генерираме глобално, съчетани с опит и знания, натрупани на локално ниво.

Работна атмосфера

Независимо от това на какъв език се говори в офиса винаги се разбираме на езика на екипната работа, защото всички сме отворени към новите идеи и желанието утре да сме по-добри от днес. Помагаме си взаимно всеки да развива потенциала си, да предлага идеи и да получи обратната връзка, необходима за надграждане на постиженията ни.

Енергията

Добрата компания се усеща по енергията, която се излъчва от хората и която има помежду им, а тук тя е позитивна и подкрепяща. Срещаме се и с предизвикателствата, но преодоляването им носи и най-голямото удовлетворение от работата, защото знаем, че след това ще сме по-силни, по-сплотени и по-мотивирани да вървим напред заедно.

 

Гергана Трайкова, мениджър на Търговски отдел

[[{"fid":"372253","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":393,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Преди 10 години Гергана се колебае по какъв път да поеме след дипломирането си. Като човек, учил в Германия, Италия и Австралия, пред нея има много възможности за развитие. Гергана обаче избира България, вярвайки че може да има добра реализация, и днес е мениджър на най-големия екип в компанията.

Началото

Попаднах на обява за програмата на „БАТ България“ за мениджърско развитие на наскоро завършили студенти. Компанията ми даде възможност да натрупам опит и сигурност в различни сфери на бизнеса и на различни пазари, където е представена. Радвам се, че и днес програмата, чрез която аз постъпих на работа, е актуална и има много голям интерес. Продължавам да участвам в нея вече в друга роля – като ментор, който помага на младите таланти в началото на професионалния им път.

Динамиката

Това, което ми харесва в БАТ, е, че често излизам от зоната си на комфорт. Мотивирана съм да мисля прогресивно и да гледам напред в бъдещето. Бизнесът е изключително динамичен, а през последните няколко години влизаме в нова ера на иновации както по отношение на продуктите, които разработваме и предлагаме, така и във връзка с работните ни процеси.

Идеите

Като мениджър на Търговския и Маркетинговия отдел най-ценното за мен са идеите и предложенията от екипа, вдъхновени от работата ни с клиентите и търговските партньори на пазара. БАТ ни дава възможност и ни поощрява да сме проактивни и да сме креативни във всичко, което правим. Според мен най-добрата компания e тази, която отключва потенциала и вдъхновява хората си да дават най-доброто от себе си.

Савина Стамова мениджър „Човешки ресурси“

[[{"fid":"372254","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":303,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Савина намира мястото си в „БАТ България“ преди 6 години. Преди да започне, знае, че компанията е една от водещите в бързооборотния сектор, но днес вече е убедена, че добрата работна среда и реалните възможности за развитие не са просто корпоративен имидж, а корпоративна политика.

Най-важното

Компанията ни е иновативна и мислим в перспектива не само за усъвършенстването на продуктите ни, но и на най-важната част от „Бритиш Американ Табако“ – екипа. Нашите служители са двигателят на компанията. От самото начало на пандемията поставяме безопасността на хората ни на първо място. Мерките, които прилагаме, съответстват изцяло на наложените от здравните власти и отговарят на вътрешните и международните политики и процедури на БАТ за безопасност при подобни извънредни ситуации.

Култура

В „БАТ България“ показваме висок стандарт по отношение на бизнеса и хората, което се изразява и в нашия Ethos – част от глобалната култура на компанията: смелост, бързина, доверие, отговорност, отношение към колеги и партньори.

Добри практики

Гордеем се с талантите, които имаме, и амбицията, която показват, а част от възможностите, предлагани от компанията, са и работа не само в България, но и в други държави.

При нас на фокус е насърчаване на многообразието – имаме колеги от различни националности и в „БАТ България“ заедно работят четири поколения. Не само в различните отдели на организацията, но и на мениджърски позиции имаме добро представяне на жените.

Радвам се, че България допринася за поредна година Групата БАТ да е включена в класацията на Financial Times като лидер по отношение на многообразието на работното място.

Компанията се стреми да отговаря на очакванията на служителите и затова всяка година провеждаме анонимна анкета „Твоят глас“, чрез която получаваме обратна връзка относно процесите и политиките, насочени към хората в компанията, и набелязваме области, които да подобрим. Гласът на хората ни винаги ни води във вярната посока.

*****

„Бритиш Американ Табако България“ е част от водещата компания за потребителски стоки British American Tobacco PLC. с брандове, продавани на над 200 пазара по свeтa. От 2017 г. „БАТ България“ заема лидерска позиция на пазара. British American Tobacco PLC. е основана през 1902 г., а мисията ѝ е да изгради „по-добро утре“ (A Better Tomorrow™), намалявайки въздействието на бизнеса си върху общественото здраве чрез предлагане на пълнолетните потребители на голям избор от по-малко рискови продукти.

 

Автор: Борис Иванов. Текстът е публикував в новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ